Un act administrativ presupune implicarea unui număr mare de funcționari, fiecare dintre aceștia specializat într-un anumit domeniu și depinzând de ceilalți, deoarece produsul final este rezultatul, direct, al eforturilor combinate ale diferiților participanți la realizarea acestei finalități.
Comunicarea este, așadar, definitorie în coordonarea adecvată și eficientă a activităților caracterizate de astfel de conexiuni, proces de coordonare pentru materializarea căruia este necesară construirea unor canale de comunicare prin care ideile, cunoștințele și exigențele să poată fi transmise. Pentru ca obiectivele vizate să devină realitate, managementul public trebuie să se asigure că deciziile sunt transmise tuturor nivelurilor ierarhice. În plus, este din ce în ce mai important atât pentru administrație, cât și pentru clienții acesteia, autoritatea politică, contribuabili, cetățeni, grupuri de interese, dezvoltarea canalelor de comunicare cu lumea de afară.
Sunt create, în acest mod, condițiile ca tot ceea ce se petrece în cadrul structurilor administrative să fie comunicat publicului, în general, și segmentelor țintă, în special. Pe de altă parte, administrația va beneficia de informații din exterior care îi sunt necesare pentru finalizarea obiectivelor.
Comunicarea, ca proces ce focalizează demersurile managementului public, este importantă și din perspectiva calității relațiilor existente în cadrul unei anumite structuri administrative. Dimensiunea calitativă vizează menținerea unei atitudini de înțelegere mutuală, crearea și dezvoltarea unui climat motivațional, precum și asigurarea rezolvării cererilor și a stărilor de nemulțumire într-o manieră conciliantă.
Dezvoltarea unei politici sociale adecvate, crearea și menținerea, la toate nivelurile, a unei atmosfere transparente sunt, într-o mare măsură, determinate de importanța care se acordă procesului de comunicare
Autoarea