Ceea ce impresionează în această lucrare este insistența cu care, de-a lungul întregii cărți, se relevă mesajul: importanța strategică a investiției în capitalul uman, în general și a investiției în educație, în special !!!
Demn de semnalat este demersul metodologic care are în vedere apelarea la unele dintre cele mai moderne modelele econometrice. Remarcăm, în acest sens, modelul care ia în considerare riscul și incertitudinea și, respectiv, modelul bazat pe teoria jocurilor, care sugerează un comportament cooperant între indivizi și organizații cu privire la investiția în capitalul uman. Se observă, în același timp și îmbinarea dintre demersul teoretic și cel strategico - operațional. Modelul amintit, care pledează pentru conlucrarea dintre indivizi și organizații, de pe poziții teoretico-metodologice, își găsește proiecția în plan operațional, atunci când se propune realizarea unui management de carieră care să îmbine pilotarea individuală și pilotarea organizațională a carierei.
De altfel, în logica lucrării, partea a doua încearcă să ofere o diagnoză a stării sistemului de formare și adaptare profesională din România, bazată pe analiza specifică pieței educației, care este prezentată, din punct de vedere teoretic, în prima parte. Sunt analizate critic elemente care țin atât de cererea cât și de oferta educațională, iar aceste elemente servesc apoi ca principale repere pentru formularea schiței de strategie din cea de-a treia parte. Se poate semnala de asemenea și atenția pe care o acordă autoarea pentru forma de prezentare a rezultatelor cercetării, prin apelarea la tabele și grafice sugestive în economia lucrării.