Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Constituirea clasei mijlocii în România, ediția a II-a
Constituirea clasei mijlocii în România, ediția a II-a
Preț 17 lei
Adaugă
ISBN 978-973-709-341-7
An apariție 2007
Nr. de pagini 256
Format 17x24
Culoare interior negru
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

 

     O carte despre structura socială de clasă a societății românești poate părea astăzi anacronică în condițiile în care astfel de studii sunt umbrite de o veche uzură ideologică dogmatică. Pentru autorii acestui volum constituirea clasei mijlocii în România a fost de la început o provocare majoră pe care societatea românească în tranziție postcomunistă a pus-o în fața cunoașterii sociologice. Emergența și dezvoltarea clasei mijlocii au fost percepute ca o temă „umbrelă” ce acoperă o arie tematică privilegiată, de mare interes științific, de la stări și mecanisme structurale la atitudini, compor­ta­mente, opinii ale indivizilor și grupurilor sociale.

     Substanța argumentelor aduse în lucrare susține legitimitatea unei paradigme sociologice a constituirii clasei mijlocii în societatea românească, având următoarele componente:

a)    definirea conceptuală a clasei mijlocii pe baza unei sinteze a abordărilor clasice și recente;

b)   analiza emergenței clasei mijlocii în contextul crizei „servajului feudal” și a pătrunderii capitalismului în spațiul Europei răsăritene;

c)    dezvăluirea profilului clasei mijlocii din perioada inter­belică, punct de plecare al unor „permanențe istorice” în fizionomia acestei clase;

d)   analiza procesului de destructurare a clasei mijlocii în perioada comunistă cauzată de instaurarea socialismului de stat, instituționalizarea capitalului politic și contraselecția clasei mijlocii; investigarea procesului de raționalizare a socialismului de stat poststalinist și ascendența competențelor; inventarea conceptului de omogenizare socială și impactul asupra clasei mijlocii;

e)    analiza tranziției postcomuniste și a renașterii clasei mijlo­cii ca urmare a transformărilor în structura proprietății, profilul ocupațiilor și structura sistemului de educație; o evaluare macro­socială a autopoziționării în funcție de caracteristici personale ale stilului de viață, cât și de percepția mai generală a stratificării în societatea românească de astăzi completată de o investigație empi­rică a imaginii populației asupra clasei mijlocii pun în lumină o serie de predictori semnificativi surprinzători ai percepției apartenenței de clasă mijlocie, cum sunt profesionalizarea muncii, dotarea gospo­dărească și, implicit, stilul de consum, în vreme ce unele criterii „așteptate”, precum influența antreprenoriatului, nivelul de educație, averea, veniturile nu se cimentează semnificativ într-o conștiință de clasă mijlocie.

     Lucrarea se adresează unui public larg de cititori interesați de evoluția societății românești contemporane în direcția diversificării ocupaționale, stilurilor de viață, al schimbărilor în statutul averilor și al proprietății, al semnificației stimei de sine în poziționarea și auto-poziționarea de clasă mijlocie.

Autorii

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
PlatiOnline MasterCard Visa
    Cărți din aceeași categorie

Modelul social românesc An apariție 2008
Nr. pagini 232
Format 14x20
Preț 40 lei
Discurs și comportament economic An apariție 2005
Nr. pagini 248
Format 17x24
Preț 17 lei
Personalitate și politică An apariție 2007
Nr. pagini 240
Format 17x24
Preț 28 lei
Evaluarea calității serviciilor educaționale  în învățământul preuniversitar An apariție 2021
Nr. pagini 326
Format 17x24
Preț 48 lei
    Manuale școlare

Geografie. Manual pentru clasa a XI-a An apariție 2006
Nr. pagini 152
Format 20x27
Preț 40 lei
Managementul calității. Manual pentru clasa a X-a An apariție 2005
Nr. pagini 160
Format 17x24
Preț 33 lei
Istorie. Manual pentru clasa a XII-a An apariție 2007
Nr. pagini 152
Format 20x27
Preț 38 lei
Finanțe. Manual pentru clasa a XII-a An apariție 2002
Nr. pagini 192
Format 17x24
Preț 33 lei
    Recomandări

Stereotipuri de gen în discursul publicitar: o incursiune în patriarhatul mediatic An apariție 2005
Nr. pagini 248
Format 17x24
Preț 50 lei
Teoria integrării economice. Ediție comentată de Liviu C. Andrei An apariție 2024
Nr. pagini 374
Format 17x24
Preț 60 lei
Teoria generală a portofoliului. Concepte și modele de analiză An apariție 2022
Nr. pagini 306
Format 17x24
Preț 55 lei
Economie europeană. Ediția a treia An apariție 2019
Nr. pagini 240
Format 17x24
Preț 48 lei
    În curs de epuizare

Cresterea economică și mediul natural An apariție 2000
Nr. pagini 288
Format 17x24
Preț 9 lei
Excepția de neconstituționalitate și Noul Cod de Procedură Penală An apariție 2016
Nr. pagini 94
Format 14x20
Preț 17 lei
Global value chains. A macroeconomic perspective. Trends in vertical specialization of Romanian industries An apariție 2020
Nr. pagini 204
Format 17x24
Preț 42 lei
Modelare cibernetică în economie. Teorie și aplicații An apariție 2019
Nr. pagini 282
Format 17x24
Preț 44 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice

Logo PlatiOnline Visa & MasterCard