Materialul este structurat pe trei părți, cuprinzând 12 capitole. Primul capitol este unul distinct, Introducere în microeconomie, unde se face o incursiune în problematica de bază a microeconomiei, pornind de la agenți și ajungând la tipurile de competiție și în sfera teoriei echilibrului general.
În prima parte, intitulată sugestiv Teoria consumatorului și conținând trei capitole, sunt abordate preferințele consumatorului și restricția de buget, alegerile optimale la nivelul consumatorului, pe piața bunurilor și serviciilor, precum și efectul de substituție și efectul de venit atât de tip Slutsky cât și de tip Hicks, coexistând ca de altfel în întreaga lucrare elementele teoretice cu cele aplicative.
Cea de-a doua parte a lucrării, Teoria producătorului conținând de ase-menea trei capitole, face o analiză cantitativă pertinentă bazată pe funcții de producție, funcții de cost și funcții de profit, nelipsind ca de altfel în întreaga lucrare, la sfârșit de fiecare capitol Aplicațiile propuse, ce vin să extindă numeroasele exemple rezolvate din conținutul capitolelor.
Cea de-a treia parte a lucrării, Existența echilibrului economic în condiții de competiție, detaliază tipurile de competiție de la concurența perfectă, la competiția de monopol, la cea de oligopol, monopolistică, monopson ajungând în ultimul capitol al lucrării la prezentarea echilibrului macroeconomic.