Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Unele repere microeconomice în procesul de tranziție din România
Unele repere microeconomice în procesul de tranziție din România
Preț 30 lei
Adaugă
ISBN 978-973-709-750-7
An apariție 2015
Nr. de pagini 368
Format 17x24
Culoare interior negru
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

În volum sunt prezentate cele mai importante rezultate originale ale cercetărilor autorului din perioada 1993-2014.

Capitolul 1 cuprinde o selecție reprezentativă din cele două lucrări ale colectivului CEMATT SA: „Tranziția managementului societăților comerciale românești. Perioada 1990-2000” și „Culturi organizaționale. Profiluri și valori dominante în spațiul românesc”. Amploarea și complexitatea proceselor care au avut loc în managementul românesc se constituie într-o mărturie cu importante avantaje valori­ficabile ulterior.

Capitolele 2-9 prezintă cele mai importante rezultate teoretice și practice ale conceptului de analiză nodală, insistându-se pe analizele de comporta­ment ale companiilor care definesc performanța economică a subsiste­melor de companii, pe modalitățile practice de evaluare a performanțelor economice ale acestora și pe importanța decisivă a rezultatelor de exploatare. Analizele multianuale ale companiilor menționate au permis elaborarea unei funcții de identificare a riscurilor economice majore ale companiilor.

O parte importantă a cercetărilor a fost rezervată unui model de analiză a piețelor clasificate din perspectiva concurenței, concretizat prin propunerea a doi noi indicatori ai concentrării economice (M și Gdl) și a reprezentării matriceale a distorsionării concurenței. Una din principalele concluzii ale acestui demers a constat în identificarea domeniilor de mare oportunitate pentru dezvoltarea IMM-urilor în România, capabile să reziste pe piața externă.

Capitolul 10 prezintă modelul de evaluare a competitivității ramurilor industriei prelucrătoare din perspectiva creșterii economice. Modelul este larg utilizat datorită rezultatelor foarte consistente obtenabile din perspectiva evoluției competitivității sectoarelor industriei prelucrătoare.

Lucrarea se adresează, în egală măsură, decidenților politici, uniunilor patronale, uniunilor sindicale și mediului de afaceri în general. Pentru cercetători și studenți, lucrarea oferă o cale către aprofundarea tulburătoarei teme a concentrării economice în sistemele de companii.

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
PlatiOnline MasterCard Visa
    Cărți din aceeași categorie

Pentru ECONOMIȘTI și AFACERI An apariție 2022
Nr. pagini 224
Format 17x24
Preț 52 lei
Serviciile în economia dematerializată: de la model de dezvoltare la strategii de firmă An apariție 2010
Nr. pagini 308
Format 17x24
Preț 38 lei
Macroeconomie An apariție 2013
Nr. pagini 736
Format 17x24
Preț 75 lei
Modele economice de gestionare a șocului pandemic COVID-19: schiță strategică An apariție 2021
Nr. pagini 156
Format 17x24
Preț 50 lei
    Manuale școlare

Psihologie. Manual pentru clasa a X-a An apariție 2004
Nr. pagini 192
Format 17x24
Preț 40 lei
Contabilitate. Manual pentru clasa a X-a An apariție 2005
Nr. pagini 144
Format 17x24
Preț 35 lei
Geografie. Caiet de lucru pentru pregătirea examenului de Bacalaureat An apariție 2024
Nr. pagini 122
Format 17x24
Preț 35 lei
Istorie. Manual pentru clasa a IX-a An apariție 2004
Nr. pagini 160
Format 20x27
Preț 40 lei
    În curs de epuizare

Risk and Volatility. Theory, Methods and Econometric Modelling An apariție 2021
Nr. pagini 280
Format 17x24
Preț 55 lei
Managementul producției și al calității, clasa a XII-a An apariție 2002
Nr. pagini 158
Format 17x24
Preț 35 lei
Criminalitatea economico-financiară, spălarea de bani și terorismul în mediul de afaceri global An apariție 2023
Nr. pagini 308
Format 17x24
Preț 55 lei
Managementul și marketingul organizațiilor nonprofit An apariție 2022
Nr. pagini 364
Format 19x25,5
Preț 85 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice

Logo PlatiOnline Visa & MasterCard