Principalul obiectiv al lucrării constă în prezentarea unei imagini complete și realiste a personalului care lucrează în organizații. Managerii trebuie să învețe să facă față competiției pentru obținerea de resurse umane de calitate, să știe să negocieze contracte, să influențeze în mod corespunzător comportamentele celor din subordine și să dobândească competențele necesare pentru a gestiona eficient afacerile, în condițiile existenței diferitelor grupuri de angajați și clienți. Mai mult decât atât, managerii trebuie să înțeleagă modul în care diferite concepte și abordări de management pot fi aplicate într-o organizație.
Lucrarea este structurată în jurul a patru probleme principale cu care se confruntă angajații și managerii: înțelegerea comportamentelor angajaților, conducerea grupurilor, proiectarea organizațiilor pentru a fi eficiente și schimbarea comportamentelor angajaților și al organizațiilor pentru a răspunde la presiunile exercitate de clienți, competitori și alte forțe interne sau externe.
În ceea ce privește conținutul lucrării, sunt prevăzute 19 capitole ce tratează principalele subiecte specifice disciplinei comportament organizațional. Aceste capitole pot fi sistematizate în două mari categorii, prima se referă la comportamentul individual, iar a doua vizează comportamentul social sau colectiv (grupuri, compartimente, organizații etc.).