Având la bază curriculumul școlar pentru clasa a IX-a, profilul tehnic, lucrarea încearcă finalizarea unei îmbinări armonioase între desenul tehnic clasic (mecanic) și direcțiile de modernizare a predării acestuia.
În acest sens, autorii au acordat o importanță deosebită conținutului „desene schematice“, care vizează competența cunoașterii și folosirii de simboluri în special în domenii tehnice noi, pentru realizarea de scheme specifice, situație în care calculatorul a devenit un instrument de desen uzual și eficient.
De altfel, acest conținut a fost inserat de autori în lucrare înaintea „schiței și desenului la scară“.
Din parcurgerea lucrării, se poate observa, de asemenea, că aceasta a fost structurată în sensul asigurării unei ponderi sporite activităților de învățare, prin desenele propuse pentru citire și interpretare, precum și prin volumul substanțial de aplicații, gradate ca dificultate de realizare și accesibile majorității elevilor, care însoțește fiecare capitol.
S-a urmărit, de asemenea, evaluarea curentă a elevilor prin prevederea de teste recapitulative la aproape toate capitolele. Alcătuirea acestor teste a fost realizată prin combinarea de chestionare, itemi cu alegere multiplă și rezolvarea de probleme, ponderea acestora diferind în funcție de specificul capitolului.
În finalul lucrării sunt prezentate câteva teste aplicative care permit o evaluare finală a cunoștințelor și deprinderilor de lucru ale elevilor.
Autorii au fost preocupați de informarea elevilor privind prevederile unor standarde de bază ale desenului tehnic și de prezentarea clară a alcătuirii capitolelor, structura acestora fiind inserată la început de capitol.
Mulțumind pentru observațiile și sugestiile primite, autorii sunt receptivi la toate propunerile care pot facilita obținerea competențelor dorite.
Autorii