Domnul Alexandru Trifu realizează o punte temporală între viziunea asupra deciziei de acum trei-patru decenii, deci din efervescenta epocă a revigorării și dinamizării teoriilor economice, mai precis de la dinamicul management strategic la concepțiile actuale în acest domeniu și la managementul bazat pe cunoaștere. Ceea ce se observă este faptul că respectivele idei și metode enunțate sunt la fel de actuale și acum, bineînțeles cu corectivele aduse de noile abordări interdisciplinare (în special în triunghiul economie-sociologie-psihologie).
Întâlnim și lecții de antreprenoriat foarte utile, nu numai celor ce se pregătesc în domeniul managementului, ci oricui intenționează să-și deschidă sau să cumpere o afacere, să o conducă și să o gestioneze în mod eficient.
Întreaga dezvoltare practică a teoriei deciziei s-a petrecut în jurul cazului ipotetic al unei firme producătoare a mai multor sorto-tipo-dimensiuni de fire și fibre textile. Considerăm că aici se putea micșora numărul de variante alese, situație care, în decursul exemplificării tuturor metodelor de aflare a variantei optime, în condiții de certitudine, risc, incertitudine, ambiguitate, a condus la un număr poate exagerat de mare de calcule și care au asigurat o oarecare scădere a capacității de sinteză și înțelegere a mecanismului de către cititor.
Pe de altă parte însă, încurajăm o astfel de abordare multidimensională a deciziei, care să ne facă să realizăm cât de important este momentul sau procesul decizional în orice acțiune umană (de natură economică, cu preponderență).
Prof. univ. dr. Dumitru Bontaș
Prorector Universitatea „George Bacovia” Bacău