Relevanța și oportunitatea problematicii abordate în lucrarea de față se datorează faptului că, de o bună perioadă, organizațiile românești au fost supuse unor schimbări majore în ceea ce privește procesele lor și piața de desfacere, în condițiile unui mediu turbulent, creat de intensificarea și globalizarea competiției, creșterea exigențelor clienților și dezvoltarea rapidă a progresului tehnologic. În aceste condiții, adoptarea filozofiei calității s-a impus ca factor determinant al supraviețuirii și reușitei în afaceri.
Este important să fie înțeleasă și adoptată corect pentru a nu o lăsa să se transforme în handicap.
O abordare pragmatică a implementării Managementului Calității Totale (TQM) trebuie să pornească de la recunoașterea nevoii pentru îmbunătățirea calității. În multe întreprinderi din România acest lucru este important, însă are o pondere relativ scăzută, raportat la alte probleme generate de situația tehnico-material-financiară existentă.
Din acest punct de vedere, autoarea acestei cărți și-a propus și a reușit să elaboreze un suport teoretic, practic și metodologic pentru firmele din România referitor la implementarea eficientă a unor strategii de îmbunătățire a calității. Urmărirea realizării acestui deziderat a reprezentat obiectivul esențial al lucrării și al cercetărilor întreprinse.
Prof. univ. dr. Costache RUSU