Lucrarea de față își propune să abordeze problemele etice cu care se confruntă marile societăți multinaționale ale lumii, nevoite să-și conducă operațiunile economice în țări cu standarde morale și nivele de dezvoltare diferite. Aceste societăți trebuie să opteze între a implementa și în străinătate standardele etice mai înalte din țările lor de origine sau a se adapta practicilor locale, care de multe ori contravin viziunii lor cu privire la moralitate sau sunt chiar interzise de codurile de conduită corporațională.
De asemenea, lucrarea acordă un spațiu important eticii în managementul internațional, considerând că activitatea externă a unei companii este esențial influențată de modul în care anumite probleme de ordin etic sunt abordate la nivel organizațional. Responsabilitățile unei afaceri față de toți „participanții la întreprindere” reprezintă un aspect de o importanță deosebită atât pe plan intern, cât și pe plan extern. Pe lângă etica în managementul internațional, s-au evidențiat câteva aspecte care țin și de moralitatea marketingului și a tranzacțiilor comerciale internaționale, dar fără a se realiza o prezentare exhaustivă a acestora. Fundamentul tuturor acestor abordări diferite îl constituie faptul că în spatele oricărei activități de producție sau de schimb, morale sau imorale, stă decizia unui individ (sau a unui grup de indivizi), indiferent de amploarea relațiilor economice analizate. Aspectele dezbătute în cadrul celor trei abordări își propun să acopere doar o mică parte din problemele etice care se manifestă în cadrul afacerilor internaționale, rămânând, astfel, „neacoperite” domenii precum etica financiară, etica contabilă, a investițiilor, a achizițiilor și fuziunilor etc.
Ideea de bază a întregului demers analitic o reprezintă faptul că etica în afaceri nu este doar un subiect filozofic, lipsit de consistență și aplicabilitate practică, ci este o modalitate eficientă de susținere a intereselor financiare ale companiei pe termen mediu și lung. În plus, responsabilitatea socială corporativă aduce profit și atrage o implicare pozitivă în companie a tuturor grupurilor de „participanți la întreprindere”. Această concluzie, argumentat susținută în ultima parte a lucrării, este demonstrată de experiența companiilor multinaționale care s-au implicat în diverse proiecte sociale și ecologice.