Lucrarea este împărțită în șase capitole, având ca teme: Școlile de management, Delimitări conceptuale, Organizația publică, Funcțiile procesului de conducere, Decizia. Procesul decizional și Resursele umane în administrația publică. Fiecare capitol al lucrării a fost structurat pe mai multe părți, astfel: teme abordate, teste-grilă, întrebări deschise, studii de caz/probleme de rezolvat, texte de analizat și comentat etc.
Temele care urmează a fi dezbătute au rostul de a ghida studenții asupra a ceea ce este esențial în prelegerea respectivă.
Întrebările, comentariile, tabelele și schemele au menirea să stimuleze însușirea cunoștințelor într-un mod creativ, să dezvolte capacitatea de analiză și sinteză a studenților, să-i ajute să realizeze conexiuni între noțiunile studiate. Testele-grilă au rolul de a fundamenta și evalua cunoștințele supuse învățării.
Studiile de caz și problemele de rezolvat completează testele-grilă solicitând perspicacitatea studenților în rezolvarea originală și rațională a unor situații contextuale.