Autorul prezintă în mod coerent și convingător necesitatea unui instrument de reglementare în domeniul serviciilor publice, conform unei proceduri care funcționează la nivel comunitar sub denumirea de „comitologie”. Această procedură elimină caracterul politic și/sau subiectiv al deciziilor luate de Comisia Europeană pentru simplul motiv că reglementarea unui sector economic se face de către un „comitet de reglementare” format din persoane competente, cu înaltă pregătire științifică în domeniul ce urmează a fi reglementat (nu din miniștri, care sunt persoane politice).
Lucrarea acoperă o lipsă cronică a activității executive: elaborarea de proiecte. Deși Uniunea Europeană pune la dispoziția României fonduri pentru realizarea de proiecte în diverse domenii de activitate, lipsa unor specialiști, a unor instituții de profil și incompetența unor autorități publice fac imposibil accesul la aceste surse de finanțare. Autorul descrie, explică și exemplifică prin grafice, diagrame și planșe adecvate o gamă variată de tehnici și/sau proceduri de elaborare a proiectelor pentru realizarea obiectivelor de utilitate publică. Autorul dedică o secțiune specială obligațiilor ce revin autorităților administrației publice pentru realizarea și implementarea de proiecte de servicii în contextul politicilor adoptate la nivel guvernamental în domeniul dezvoltării durabile.
Un element cu caracter științific este relevat de capitolul dedicat optimizării serviciilor publice prin acțiuni, metode sau tehnici moderne de perfecționare a activităților privind producerea de bunuri, prestarea de servicii sau execuția de lucrări de utilitate publică. Sunt analizate planificarea activității serviciilor, maximizarea veniturilor și aplicarea principiilor europene în realizarea serviciilor.