Aceasta este prima lucrare ce se apleacă cu stăruință, temeinic motivată în planul eficienței managementului macroeconomic, asupra problemei planificării și programării în economia de piață, demonstrând impecabil necesitatea planificării și planului în condițiile economiei de piață; o binevenită incursiune în experiența franceză și japoneză în domeniul planificării macroeconomice este oferită spre însușire corectă de diriguitorii României de azi, copleșiți, fără înțeles, de zburdărniciile întârziate ale neoliberalismului pe care aceștia vor, cu orice chip, să-l vâre pe gât românilor, indiferent de consecințe, chiar dacă alții, bineînțeles cei din țările cu o economie de piață dezvoltată, au început să-i dezvăluie slăbiciunile majore.
În complexa dezvoltare ideatică a lucrării, problemele învățământului, socotite de autor, „prioritate a priorităților societății românești”, se bucură de o tratare cu totul specială. „Prioritatea priorităților” se bucură de o dezvoltare exhausivă, pornind de la sublinierea nevoii de a face din școală un obiect al cercetării și transformării profunde, până la întrebarea dacă poate crește randamentul în activitatea de învățare, bineînțeles neocolind realitatea apariției și adâncirii unor contradicții ale procesului de învătământ.
Dr. Ioan Erhan