Comportamentul de vot: sondajele de opinie și gestiunea campaniilor electorale
Preț 33 lei
[ carte epuizată ]
ISBN  973-590-974-X
An apariție  2004
Nr. de pagini  384
Format  17x24
Culoare interior 
negru
Legătorie  broșat
Copertă  carton mediaprint
Anvelopă  nu
Semn de carte  nu
Limba  română
Alertează-mă când este pe stoc
|
Descriere
Lucrarea dorește să ofere o nouă grilă de lectură a spațiului public în situația campaniilor electorale, încercând să spargă un număr de clișee care au funcționat și funcționează în cultura politică. Autorul se pronunță ferm împotriva abordărilor de tip „marketing electoral“, atunci când face referire la mecanismele electorale care explică și modelează comportamentul de vot pentru că acestea nu fac vizibile mecanismele comunicării politice.
Capitolul dedicat explicit sondajelor de opinie are rolul de a închide circular lucrarea prin referirile explicite făcute despre funcțiile sondajelor de opinie politică, toate referirile fiind însoțite de una sau mai multe exemplificări. Realizarea unui sondaj de opinie politică, mai ales la nivel național, reprezintă un demers foarte dificil, datorită multiplelor surse de erori care pot afecta pertinența demersului investigativ. Sursele de invaliditate sunt complexe și se pot ivi în toate fazele cercetării. Din acest motiv, este simplu de văzut de ce rezultatele unui singur studiu nu pot fi folosite pentru a respinge sau confirma o teorie, sau o ipoteză. Pentru a elimina acest tip de erori, trebuie să se realizeze un control strict asupra procesului de măsurare, astfel încât subiecții și cercetătorii să nu influențeze în mod intenționat sau neintenționat rezultatele.
|
|