Considerăm că această lucrare, referitoare la managementul schimbării organizaționale, reprezintă un ghid practic, ce poate fi folosit de către manageri sau consultanți în management, pentru a concepe, proiecta și aplica măsuri de perfecționare a managementului, care să conducă la dezvoltarea organizației. Lucrarea se adresează studenților, cursanților la postuniversitare sau celor implicați în programe MBA, care se pregătesc în domeniul teoriei, dar mai ales al practicii manageriale. Ea reprezintă, în acest sens, o continuare a unei lucrări, care a apărut la aceeași editură, intitulară „Fundamentele managementului organizației”. Dar așa cum rezultă și din titlu, în lucrarea respectivă se prezintă concepte de bază ale managementului organizației, în prezenta lucrare, autorii încearcă să pună în mâna cititorilor instrumente practice, care pot fi folosite pentru a conduce organizația, pentru a o adapta mediului, deci pentru a o schimba în permanență.
Obiectivul fundamental al acestei cărți este de a răspunde – în domeniul managementului – la întrebarea „Cum se face...?”. Mai concret, cum se face o analiză a activității unei organizații, cum se negociază o schimbare, cum se elaborează strategia organizației, cum se proiectează sau cum se perfecționează organizarea structurală a unei organizații ș.a.m.d.
Prof. univ. dr. Eugen Burduș