Avându-se în vedere caracterul tot mai complex al contextului în care sunt puși să lucreze, managerii apelează permanent la o serie de specialiști cu care intră într-un caracter disciplinar. A putea purta un asemenea dialog necesită, din partea managerului, o pregătire pe un „câmp larg de specializare”. „Limbajul cooperării” multidisciplinare se învață greu, el presupunând o înțelegere a importanței și a specificului muncii „altora”. Dar, cu toate aspectele variate cu care se confruntă managerul (și cei din echipele de „coaching” care participă la activitățile manageriale), un element se profilează ca fiind esențial: activitatea managerială este, în primul rând (și mai presus de toate), o activitate cu oamenii.
Indiferent dacă managerul activează într-o întreprindere de confecții sau de producere de utilaje tehnice, într-o organizație de consultanță sau uzină chimică, el lucrează cu oamenii și se ocupă de oameni.
Managementul este un domeniu complex de activități (diferențiate și corelate) care urmăresc atragerea membrilor la realizarea performantă a sarcinilor.
Putem vorbi de funcțiile managementului prin care cei antrenați în acest domeniu au de îndeplinit o serie de roluri diferite. Dar, până la urmă, toate aceste roluri se referă la momente ale antrenării oamenilor la buna desfășurare a activității.
Cursul se axează tocmai pe această dimensiune esențială a managementului. A cunoaște ce este omul, ce-l motivează și-l orientează în muncă este o cerință esențială.
Pe drept cuvânt, se spune că a conduce înseamnă a motiva.