Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
A manca sau a fi mancat. Riscul deciziei strategice in managementul modern
A manca sau a fi mancat. Riscul deciziei strategice in managementul modern
Preț 15 lei
Adaugă
Stoc limitat!
ISBN 973-590-696-1
An apariție 2003
Nr. de pagini 240
Format 17x24
Culoare interior negru
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

      Am scris această carte în parte pentru a-mi împărtăși constatările cu privire la o seamă de lucruri interesante pe care le-am analizat. Am însă două rațiuni mult mai importante care stau la baza acestei cărți.

      Din perspectiva celei dintâi rațiuni, această carte este ca o lupă oferită oamenilor pentru a-și analiza propria existență. A face predicții poate fi un instrument foarte puternic; predictibilitatea însă este un foarte puternic atribut – de aici subtitlul cărții. A stăpâni și a folosi arta predicției, ca și a fi o persoană previ­zi­bilă nu sunt țeluri deloc ușoare. În capitolele ce urmează voi prezenta câteva dintre ideile pe care le am cu privire la felul în care ele pot deveni însă posibile.

      A doua rațiune este, pentru a fi foarte sincer, aceea de a trage un semnal de alarmă. Constat că există o serie de curente în societatea noastră și mai ales în mediul afacerilor care mă îngrijorează profund. Pe măsură ce ele iau amploare, îngrijorarea mea crește. Modul în care acționează în prezent multe dintre organizațiile create tocmai cu scopul de a ne ajuta să ne realizam dorințele legate de viitor duce, dimpotrivă, la subminarea acestui scop de o importanță critică. Ele subminează sensurile și valorile ce se constituie ca temelie indispensabilă a predictibilității. Când directorii găsesc scuze pentru concedierea nefondată a unor angajați capabili și loiali ai companiei, în numele unei reorganizări pe termen scurt a acesteia, mă fac mic, nu numai din cauza caracterului inuman al gestului, dar și din cauza mărginirii și obtuzității lui. Iar când oamenii spun că interesul personal (a se citi „lăcomia personală“) este cea mai bună regulă în luarea deciziilor, mă fac mic din nou – și nu atât din cauza imoralității unei astfel de concepții, cât mai ales din cauza a ceea ce ea denotă cu privire la capacitatea noastră de a acționa în comun pentru atingerea unor scopuri vitale.

      Vreau să fiu bine înțeles – am fost toată viața un capitalist convins și entuziast. În această calitate, am câștigat bani serioși atât pentru mine personal, cât pentru alții și în interesul altora. Nu am nici un fel de îngăduință pentru acele companii sau, de ce nu, cu acele guverne care, în mod conștient sau inconștient, adoptă politici ce le subminează propria legitimitate. Mă gândesc cu spaimă la convulsiile sociale, politice și economice care vor apărea cu siguranță atunci când mase mari de oameni vor ajunge la concluzia că tocmai acele corporații sau diferitele tipuri de instituții pe care le-am creat pentru a ne îmbunătăți viața ne-o fac de fapt mai rea.

Autorul

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
PlatiOnline MasterCard Visa
    Cărți din aceeași categorie

Introducere în studiul piețelor de mărfuri energetice și de transporturi An apariție 2002
Nr. pagini 376
Format 19x25,5
Preț 35 lei
Drept fiscal An apariție 2000
Format 17x24
Preț 12 lei
Marketingul tehnologiilor An apariție 2005
Nr. pagini 368
Format 17x24
Preț 28 lei
Macroeconomie An apariție 2007
Nr. pagini 560
Format 17x24
Preț 75 lei
    În curs de epuizare

Econometrie generală. Teorie și studii de caz An apariție 2018
Nr. pagini 328
Format 17x24
Preț 42 lei
Marketing în turism. Teorie și practică An apariție 2020
Nr. pagini 276
Format 17x24
Preț 48 lei
Bazele statisticii teoretice și economice An apariție 2005
Nr. pagini 424
Format 17x24
Preț 70 lei
Fericirea angajaților în industria informației. Promisiuni vs realitate An apariție 2024
Nr. pagini 178
Format 17x24
Preț 45 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice

Logo PlatiOnline Visa & MasterCard