Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Monocromie și policromie în proiectarea politicilor contabile ale întreprinderilor
Monocromie și policromie în proiectarea politicilor contabile ale întreprinderilor
Preț 38 lei
Adaugă
ISBN 973-709-092-6
An apariție 2006
Nr. de pagini 392
Format 17x24
Culoare interior negru
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

     Nu știu dacă autorul este adeptul și admiratorul impresionismului în pictură, totuși titlul lucrării ne sugerează că unele dintre elementele ei de conținut se pot găsi într-o formulă vecină cu „beaux-arts“. Ce poate să fie această dilemă? Un al șaselea simț, pe care, în mod normal, universitarii ar trebui să-l posede, îmi spune că, în spatele formulei-controversă a titlului se ascunde o amenințare, un avertisment, privind evoluția contemporană a contabilității. Pe fondul unor transformări în eco­nomia mondială, con­cen­trate în jurul globalizării piețelor financiare, poli­cromia, în plan contabil, reprezintă anii frumoși ai diversității culturale, în sfera informării financiare. Hofstede definea cultura națională, inclusiv pe cea contabilă, ca un fel de medie a credințelor și valorilor, în jurul căreia se situează membrii săi.

      La rândul lui, Gray, definind valorile contabile, a procedat la cla­sificarea sistemelor contabile, prin analiza relațiilor propuse de astfel de valori. În timpuri mai recente, coagulările clasificărilor sistemelor contabile au fost consecința unor demersuri științifice pertinente. O clasificare riguroasă are la bază o teorie a clasificării, numită taxonomie. Tentativele taxonomice, în domeniul contabilității internaționale comparate au relevat abordări demne de toată admirația. Miza principală a acestor clasificări a fost formularea unor modele de dezvoltare, de evoluție contabilă. Dar perioada „la belle époque“ a trecut. Mai întâi fenomenele de armonizare, continuate de cele de conver­gență, adună nori cenușii, într-un domeniu care se credea un cer de un albastru imaculat. La modul general, vorbim despre convergența standardelor contabile naționale cu cele internaționale. Și, mai presus decât toate, convergența celor două referențiale contabile internațional recunoscute: cel internațional și cel american. Nu în aria unei „linii verzi“, așa cum s-ar putea crede, adică într-o zonă a reciprocității, ci – cum se putea altfel? – într-un climat de evoluție a standardelor internaționale, fie ele IAS revizuite, fie IFRS, după „chipul și asemănarea“ standardelor americane. La raison du plus fort… Cu simțuri conta­bile atrofiate (a se înțelege uniformizate), vorbim atunci de monocromie. Și înțelegem, cum nu se poate mai bine, mesajul-avertisment al acestui tânăr cugetător al catedrei noastre. Totul ar putea fi o exagerare, dacă fenomenele de convergență ar cuprinde numai multinaționalele, marile grupuri și marile companii. Dar IASB își ascute colții. La orizont, se prefigurează standarde internaționale și pentru întreprinderile mici și mijlocii. Adică, în zona pe care o credeam altădată zona virgină, apărată de orice intru­­ziune culturală. Amă­gire sau naivitate. Poate ambele. Într-o atmosferă orwelliană, ne trezim și sperăm că am avut un vis urât. Dar avertismentul lui Ștefan ne aduce la realitate.

Profesor universitar dr. Niculae Feleagă

Coordonatorul științific al colecției

Biblioteca de contabilitate“

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
PlatiOnline MasterCard Visa
    Recomandări

Falimentul: radiografie și predicție An apariție 2002
Nr. pagini 176
Format 17x24
Preț 40 lei
Deontologia profesiei contabile. Dezbateri internaționale privind independența în auditul financiar An apariție 2020
Nr. pagini 252
Format 17x24
Preț 40 lei
Regenerare urbană. Indicatori si perspective în România An apariție 2024
Nr. pagini 272
Format 17x24
Preț 60 lei
Marketing. Proiecte și studii de caz An apariție 2022
Nr. pagini 228
Format 17x24
Preț 55 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice

Logo PlatiOnline Visa & MasterCard