Pornind de la faptul că majoritatea întreprinderilor, așa cum rezultă din statisticile existente, doresc realizarea unei creșteri continue a activității, în lucrare se arată căile și formele de realizare a acestei creșteri, subliniindu-se necesitatea diversificării activității a diferențierii produselor și a internaționalizării activității.
În cadrul lucrării se abordează o serie e probleme care condiționează obținerea unor bune rezultate economice, cum ar fi folosirea previziunii, a studiilor de piață, a alegerii optime a canalelor de distribuție.
Lucrarea subliniază necesitatea ca în cadrul întreprinderilor să se ia în considerație inovația tehnologică, folosirea optimă a resurselor umane și a aprovizionării tehnico-materiale, modalitățile de negociere a afacerilor, modul de folosire a promoției și a publicității, abandonarea produselor nerentabile ș.a. care condiționează performanțele întreprinderii.
Întrucât problemele creșterii performanțelor întreprinderii au un caracter larg și complex, autorul abordează numai unele din problemele principale care condiționează acest lucru, insistând asupra acelor probleme care condiționează în ultimă analiză rezultatele întreprinderii.