Manualul de „Marketing“ pentru clasa a XI-a, specializările Economic și Administrativ, are rolul de a pregăti elevii într-un domeniu particular, izvorât din cerințele economiei de piață. El propune o abordare nouă a activităților economice, respectiv pornind de la necesitățile și dorințele consumatorilor, și conține patru capitole.
Primul capitol familiarizează elevii cu conceptul de marketing, cu obiectivele, conținutul, cerințele și caracteristicile marketingului. De asemenea, elevii pot urmări condițiile în care a apărut marketingul, factorii promovării sale și evoluția teoriei și practicii de marketing. La înțelegerea caracterului și rolului complex și dinamic al marketingului contribuie interdisciplinaritatea sa și studierea funcțiilor și domeniilor variate ale acestuia.
Capitolul al doilea urmărește să ajute elevii să înțeleagă mediul extern și rolul său în activitatea de marketing. Pentru a facilita înțelegerea mai ușoară, mediul este prezentat și analizat pe componente, de la macromediu la piață, aceasta din urmă constituind elementul esențial al mediului extern. Tot pentru o înțelegere mai ușoară sunt tratate relațiile întreprindere-mediu-piață și problemele cele mai importante ale studierii consumului, consumatorului, cererii și ofertei de mărfuri.
Capitolul al treilea se ocupă de problematica cercetării de marketing, cu scopul de a furniza elevilor cunoștințe, metode și tehnici cu ajutorul cărora să poată studia macromediul, piața și consumatorii și locul întreprinderii în cadrul pieței și să înțeleagă rolul informațiilor de marketing în procesul decizional.
În Capitolul al patrulea sunt trecute în revistă conceptele de politică, strategie și tactică de marketing, sunt identificate și analizate locul strategiei în activitatea de marketing a întreprinderii și tipologia strategiilor de piață. În același timp, aici se arată cum se fundamentează strategia de piață. Acest capitol face totodată legătura cu problemele de marketing ce vor fi studiate în clasa a XII-a.
Manualul a fost conceput și realizat urmărindu-se trei obiective, și anume: să fie explicit, funcțional și aplicativ.