Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Analiza economico - financiară. Concepte și studii de caz
Analiza economico - financiară. Concepte și studii de caz
Preț 60 lei
Adaugă
Stoc limitat!
ISBN 978-973-709-499-5
An apariție 2010
Nr. de pagini 392
Format 17x24
Culoare interior negru
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

      Indiferent de profil, dimensiune și spațiul social-economic în care activează, orice întreprindere trebuie să-și probeze cu permanență viabilitatea, capacitatea de a comunica și adapta, performanțele economico-financiare cu atât mai mult, cu cât mecanismele economiei de piață sunt formate și funcționează cu toate rigorile.

      Schimbările ce au marcat societatea românească, cu efect asupra econo­micului, au influențat atât structurile organizatorice, cât și cadrul legislativ. De asemenea, și-au pus amprenta asupra întregului mecanism economico-finan-ciar, mai precis asupra activității întreprinderilor. În elaborarea strategiilor pe termen scurt, dar mai ales pe termen mediu și lung, entitatea economică trebuie să se pornească de la cunoașterea cât mai completă și complexă a situației economico-financiare. Drept urmare, o „radiografie" și un „diagnostic" al principalelor aspecte ce vizează activitatea curentă, problemele de restructurare economică, de competitivitate sunt deosebit de necesare pentru prezent, dar mai ales pentru viitor.

      Sintetic, astfel de probleme își găsesc reflectarea în eficiența activităților ce au la bază determinări cantitativ-calitative ale factorilor de producție -munca și capitalul -, randamentele medii, marginale ale utilizării lor, impactul acestora în mediul economico-social. Astfel de abordări constituie conținutul prezentei lucrări, care, pe lângă conceptele generale, tratează metodologic și aplicativ probleme de interes pentru activitatea practică, cum sunt cele referitoare la indicatorii valorici ai producției, costurile și cheltuielile întreprinderii, gestionarea factorilor de producție, situația financiară, rentabilitatea.

      Bazându-se și valorificând experiența în domeniu, lucrarea oferă celor interesați cadrul general de analiză economico-financiară a întreprinderii, indi­ferent de destinatarul informațiilor, cât și de subiectul care o efectuează. Astfel, se prezintă metodologia generală de analiză economico-financiară a activității de producție și comercializare (indicatorii valorici ai producției, analiza calită­ții, analiza ritmicității), gestiunea factorilor de producție (analiza resurselor umane, analiza folosirii și eficienței imobilizărilor, analiza activelor circu­lante), analiza costului de producție (a producției totale, analiza costului unitar, abordarea marginalistă a costului), analiza rentabilității întreprinderii (analiza profitului, a ratelor de rentabilitate, analiza cost-volum-profit), analiza poziției financiare.

      Prin abordarea sistemică a fenomenelor și proceselor economice lucrarea subliniază că analiza economico-financiară urmărește stabilirea legăturilor cauzale dintre factori și constituie instrumentul de bază în complexul proces de diagnoză și reglare a activității unității economice văzută ca sistem. Pe baza cunoștințelor acumulate la celelalte discipline de specialitate, a metodologiei unitare în abordarea fenomenului economic, cartea reliefează că analiza economico-financiară contribuie, în mod esențial, la formarea gândirii economice, a capacității de înțelegere a complexității activității economice, la formularea concluziilor și măsurilor ce vizează perfecționarea domeniului cercetat.

      Integrată în activitatea de conducere a entității economice, analiza economico-financiară constituie un instrument - busolă și barometru - , a cărui utilitate este pe deplin recunoscută atât de teoria, dar și de practica economică și financiar-contabilă.

      Lucrarea se adresează mai multor categorii de cititori. O recomandăm studenților din învățământul economic. Cartea constituie și un instrument de lucru pentru specialiști, teoreticieni și practicieni, care își desfășoară activitatea în orice tip de întreprindere. Cunoștințele din lucrare servesc atât managemen­tului intern al întreprinderii, cât și utilizatorilor externi: bănci, organe fiscale, investitori, centre de evaluare și consultanță.

Autorii

București, 2010

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
PlatiOnline MasterCard Visa
    Recomandări

Economie. Ediția a treia An apariție 2019
Nr. pagini 634
Format 17x24
Preț 73 lei
Set: Management financiar, ediția a doua. Volumele I, II și III An apariție 2021
Nr. pagini 812
Format 17x24
Preț 140 lei
Fostering Innovative Governance by Information Technology Development An apariție 2020
Nr. pagini 128
Format 17x24
Preț 25 lei
Geografie. Manual pentru clasa a XI-a An apariție 2006
Nr. pagini 152
Format 20x27
Preț 40 lei
    În curs de epuizare

România 2022. Starea economică sub impactul crizelor An apariție 2022
Nr. pagini 752
Format 17x24
Preț 90 lei
Marketing. Proiecte și studii de caz An apariție 2022
Nr. pagini 228
Format 17x24
Preț 55 lei
Statistică aplicată An apariție 2017
Nr. pagini 124
Format 14x20
Preț 25 lei
Evaluarea întreprinderilor, ediția a II-a An apariție 2002
Nr. pagini 336
Format 14x20
Preț 30 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice

Logo PlatiOnline Visa & MasterCard