Globalizarea și necesitatea economiilor de scară pentru a contracara competiția, pe de o parte, dezvoltarea piețelor financiare internaționale și creșterea constantă și generalizată a prețurilor acțiunilor la bursele de valori occidentale, pe de altă parte, au antrenat de-a lungul anilor '90 un val al fuziunilor și achizițiilor fără precedent în istorie. Că acest val s-a spart și că de pe „vârfuri” piața a căzut masiv, constatăm în timp ce scriem aceste rânduri. Toate acestea sunt însă doar obstacole nu și punctul final. Din urmă vin alte valuri, care, poate, vor ajunge să îl depășească pe cel care tocmai a fost.
Lucrarea de față „Achiziții și fuziuni de firme. Cazuri celebre” oferă cititorului unele elemente, sperăm inedite, ale câtorva din cele mai mediatizate, mai mari și considerăm interesante, tranzacții cu firme care au făcut parte din valul anilor '90.
Aceste tranzacții au reținut atenția fie datorită dimensiunii, spre exemplu, cea dintre AOL și Time Warner (considerată ca fiind una din cele mai mari achiziții din istorie), fie datorită dramatismului confruntării și a sumelor implicate în astfel de „războaie” inter-corporații, spre exemplu, cazul Vodafone - Mannesmann (considerată cea mai mare preluare ostilă realizată vreodată) sau datorită perspectivelor oferite (fuziunea Daimler – Chrysler sau fuziunea dintre Glaxo și Smithkline) ori ineditului participanților (fuziunea dintre Allianz și Dresdner Bank).
Fiecare dintre tranzacțiile prezentate conține un element cheie, un nucleu în jurul căruia gravitează prezentarea, cazurile diferind ca întindere, mod de abordare și prezentare.
Lucrarea se adresează deopotrivă studenților, practicienilor (manageri, analiști, juriști) dar și tuturor celor interesați de fenomenul achizițiilor și fuziunilor de firme.
Autorul