Managementul este, fără nici o îndoială, o sursă fundamentală a dezvoltării și prosperității oricărui sistem economic privit atât la nivel macro, cât mai cu seamă microeconomic. Este în același timp și o șansă de recuperare a decalajelor prin accelerarea schimbărilor și dezvoltării. Evident, se subînțelege că manage-mentul la care ne referim este cel practicat și dezvoltat în economiile de piață liberă de succes, și care este permanent îmbogățit de concepte și practici pe care realitatea palpabilă și standardul de viață din aceste economii le-au validat.
Managementul prin obiective (MBO) este un concept și o practică de referință în acest domeniu, suscitând interesul cercetătorilor și practicienilor de aproape o jumătate de secol. Totuși, tema lucrării de față este de strictă actualitate, îndeosebi pentru literatura de management în limba română și practica afacerilor din România de astăzi. În fapt, autorul și-a propus și a reușit să ofere firmelor românești baza teoretică necesară aplicării corecte a MBO, ca suport al relansării afacerilor pe termen lung. Totodată, în structura lucrării se sugerează noi direcții de orientare a cercetării științifice în economie, cum ar fi, de exemplu, microci-clicitatea și/sau analiza globală a riscului de faliment al firmei.
Autorul se raportează permanent la realitățile economiei românești, studiile de caz relevând partea aplicativă a lucrării. Putem afirma, fără teama de a greși, că cititorul interesat întâlnește în paginile ce urmează cea mai amplă tratare în limba română a managementului prin obiective. În plus, alte subiecte/concepte ce interconectează direct/indirect cu sistemul MBO sunt tratate pertinent și-n contextul potrivit pentru structura lucrării (excelența în afaceri, reengineering-ul companiei, firma holonică, evoluția firmei în afaceri, ciclicitatea economică, teoria firmei, teoria falimentului etc.).