Lucrarea pe care o supunem atenției cititorilor abordează probleme extrem de delicate cu care se confruntă firmele românești, respectiv probleme de management, firești și de mare profunzime pentru etapa actuală.
Acestea sunt tratate în strânsă legătură cu cei chemați să exercite managementul, managerii.
Implicarea tot mai activă și mai responsabilă a managerilor în soluționarea unor asemenea probleme este condiționată de competența lor, regăsită în cunoștințe, calități și aptitudini pe care trebuie să le posede, în proporții concordante cu poziția ierarhică pe care se află.
Tocmai la acest capitol considerăm că firmele noastre suferă, un număr destul de mare de posturi de management fiind ocupat de manageri cu o competență îndoielnică. Nesincronizările dintre posturi și cei care le ocupă sunt evidente și se manifestă, în primul rând, în performanțele economice limitate ale domeniilor conduse, aceasta în pofida obiectivelor îndrăznețe asumate.
Mai mult decât atât, o parte importantă din firmele românești se află în criză (economică, managerială). Încercarea de „salvare” de la faliment se regăsește și în soluțiile manageriale pe care managerii trebuie să le caute, să le înțeleagă și, în cunoștință de cauză, să le aplice. Iată de ce această lucrare pune accentul pe unele instrumente manageriale cu mare impact asupra performanțelor manageriale și economice – managementul pe baza centrelor de profit, tabloul de bord, delegarea – , precum și pe reproiectarea managerială, prezentată metodologic într-o versiune nouă.
Autorul