Realizată pe baza curriculumului școlar pentru clasa a XI-a, specializarea Mecanică, lucrarea se dorește să constituie o abordare eficientă și la un nivel superior a conținuturilor recomandate.
Obiectivul central, care determină într-o măsură importantă structura lucrării, este acela al instruirii elevilor privind realizarea corectă și de calitate a desenului de execuție, aceasta fiind de altfel o competență specifică de importanță majoră, care se urmărește a fi obținută și dezvoltată.
În acest sens, într-o primă etapă, elevii au acces la elementele de bază pentru întocmirea desenelor de execuție, pentru ca ulterior să fie capabili să realizeze transpunerea acestora în alte reprezentări. Conținutul lucrării este alcătuit, din acest punct de vedere, din numeroase desene de execuție pentru citire și interpretare tehnologică, precum și din propuneri pentru aplicații care să se finalizeze în forma desenelor de execuție.
De altfel, în lucrare este cuprins un volum important de activități aplicative recomandate gradat ca nivel al dificultății de realizare, care să determine și să faciliteze realizarea și dezvoltarea competențelor specifice disciplinei.
Pe parcursul lucrării autorii au fost preocupați de informarea corectă a elevilor, privind folosirea atât a standardelor românești singulare, cât și a celor adaptate internațional (european), în conținuturile prezentate. Acest deziderat este finalizat prin inserarea anexei cu standardele pentru diverse organe de mașini, utilă desenului de execuție.
Subliniind valențele relației interdisciplinare cu lucrările de tehnologie mecanică, autorii mulțumesc și se declară receptivi la orice propuneri sau sugestii referitoare la lucrare.
Autorii