Pentru elucidarea problemelor calității mărfurilor din toate unghiurile de vedere ale economiei de piață liberă, trebuie clarificate câmpul și condițiile în care calitatea normală a mărfurilor poate să exercite o influență nu numai pentru a contribui la prosperitatea agenților economici implicați (printr-o marjă stimulatorie de profit), ci și prin consolidarea liniilor de forță care asigură, prin intermediul agenților economici, creșterea prosperității generale a populației, deci și a țării în ansamblul ei. Cu cât un agent economic este mai sensibil la respectarea corectă a mecanismelor complexe ale economiei de piață (care acționează oriunde într-un cadru legislativ bine precizat și dinamic), cu atât șansele sale de reușită sunt mai mari, miza fiind nu numai supraviețuirea, dar și dezvoltarea, creșterea sa continuă în raport cu imaginea pe care și-o creează pe piață.
Studiul modern al mărfii cercetează și fundamentează noțiuni, concepte și categorii merceologice implicate în activitatea managerială a circulației tehnice a mărfurilor atât pentru întreprinderea producătoare, cât și pentru diferitele tipuri de întreprinderi care se ocupă de activități comerciale.
Selecția tematică urmărește furnizarea elementelor teoretice și a postulatelor operaționale merceologice utilizabile în condițiile economiei de piață.
Autorii