Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Elemente de management al costurilor
Elemente de management al costurilor
Preț 40 lei
Adaugă
Stoc limitat!
ISBN 978-973-709-384-4
An apariție 2008
Nr. de pagini 302
Format 17x24
Culoare interior negru
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

 

 

    Lucrarea Elemente de management al costurilor își propune să detalieze unele aspecte teoretice și metodologice ale managementului și calculației costurilor, oferind soluții practice specialiștilor, managerilor, masteranzilor ce urmează cursurile specializărilor „Management financiar-bancar" și „Contabilitate managerială", precum și tuturor celor interesați în aprofundarea conceptelor acestei discipline.

    Conceptele, ideile, aplicațiile avute în vedere la realizarea acestei lucrări au la bază experiența acumulată prin studii doctorale și de specialitate efectuate în cadrul unor societăți comerciale, studii ce au permis autorului să-și extindă aria de cunoaștere și aprofundare a diverselor probleme legate de managementul și calculația costurilor.

    Lucrarea debutează cu descrierea bazelor managementului costurilor, punând accent pe definiția, funcțiile, etosul managementului costurilor și al calculației costurilor, în calitatea sa de instrument principal al managementului costurilor. In continuare, sunt descrise și analizate structura cheltuielilor și a costurilor, respectiv procedeele de determinare, delimitare și repartizare a acestora. Tratarea costurilor a fost efectuată potrivit literaturii de specialitate existente, reliefându-se criteriile de clasificare și procedeele de calcul ale costurilor unitare.

    Un capitol aparte este dedicat metodelor de analiză și calculație a costurilor care tratează acest concept și propune o clasificare a metodelor de calculație a costurilor plecând de la cele două mari categorii, și anume: metode de tip total (full-costing) și metode de tip parțial (partial-costing). Acest capitol iese în evidență prin prezentarea și analiza generală a sistemului conturilor de gestiune din țara noastră, analizând cauzele deficiențelor existente și încercând să propună soluții de perfecționare a metodelor utilizate în România prin comparație cu alte metode avansate de contabilitate de gestiune și calculație a costurilor. Astfel, au fost descrise și analizate prin intermediul studiilor de caz, metode de tip total precum: metoda globală, metoda pe faze, metoda pe comenzi, metoda costurilor standard, metoda calculației costurilor pe activități, dar și metode de tip parțial ca metoda costurilor variabile sau „direct-costing". Pentru a facilita înțelegerea aspectelor teoretice dezbătute, lucrarea a fost „presărată" cu numeroase studii de caz prin care s-au evidențiat modalitățile de contabilizare și analiză a costurilor și avantajele și dezavantajele pe care le prezintă fiecare metodă în parte. Aceste studii aplicative au la bază ultimele apariții ale lucrărilor teoretice și practice publicate de prestigioși profesori universitari români, dar și de unii autori străini care și-au adus contribuția la dezvoltarea unor concepte, teorii și metode, utilizate din ce în ce mai mult în practica de specialitate de pe urma cărora beneficiari sunt utilizatorii de informații interni, dar și externi.

    De asemenea, lucrarea mai dezbate controlul și analiza costurilor, încercând să explice noțiunea de „controlling", tipurile de control, etapele controlului costurilor și analizei abaterilor periodice și operative ale costurilor prin intermediul metodei de calculație a costurilor standard. Lucrarea se încheie cu propunerea unor indicatori de management al costurilor de tip absorbant și de tip parțial. Tabloul de bord joacă un rol esențial în încadrarea, selecționarea, aranjarea și prezentarea indicatorilor, ceea ce permite vizualizarea tendințelor de ansamblu în evoluția urmărită de către o întreprindere. Cu ajutorul tipurilor de indicatori de pilotaj propuși și prezentați se pot determina performanțele unei întreprinderi din orice ramură a economiei, la nivel de proces, activitate și pe produs. Concentrarea categoriilor de indicatori în scopul atingerii obiectivelor stabilite se realizează cu ajutorul tablourilor de bord. Acestea au menirea de a releva aspectele care interesează conducerea întreprinderii în anumite perioade de timp, pentru a lua decizii corespunzătoare. Pilotarea, așa cum a fost ea definită, reprezintă acea tehnică de desfășurare a unei strategiei în acțiuni. Strategia la rândul său este formulată de conducerea întreprinderii și urmează a fi dusă la îndeplinire de toate structurile și persoanele implicate în realizarea acesteia.

    Materialul utilizat în această lucrare este în proces de îmbunătățire și completare cu alte elemente utile înțelegerii noțiunilor specifice managementului costurilor. In mod sigur unele aspecte abordate sunt eliptice din punct de vedere al prezentării teoretice, dar sperăm că acestea sunt atenuate după parcurgerea studiilor de caz.

     Bibliografia pe care se bazează această lucrare este prezentată, în mod selectiv la sfârșit și oferă celor interesați posibilitatea adâncirii cunoștințelor.

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Management financiar-contabil în instituțiile publice de educație academică An apariție 2016
Nr. pagini 356
Format 17x24
Preț 42 lei
Managementul organizațiilor An apariție 2007
Nr. pagini 380
Format 17x24
Management public internațional An apariție 2000
Format 17x24
Preț 7 lei
Introducere în management An apariție 2008
Nr. pagini 688
Format 17x24
Preț 58 lei
    Manuale școlare

Filosofie. Îndrumar pentru bacalaureat și admitere la facultățile de profil An apariție 2009
Nr. pagini 136
Format 14x20
Preț 27 lei
Laborator tehnologic: fișe de lucru, clasa a XI-a și a XII-a An apariție 2006
Nr. pagini 166
Format 17x24
Preț 35 lei
Desen tehnic. Clasa a X-a An apariție 2000
Nr. pagini 114
Format 17x24
Preț 33 lei
Marketing. Manual pentru clasa a XI-a An apariție 2001
Nr. pagini 160
Format 17x24
Preț 35 lei
    Recomandări

Contabilitate. Manual pentru clasa a IX-a An apariție 2004
Nr. pagini 160
Format 17x24
Preț 35 lei
Dimensiuni economice și financiare ale fuziunilor și achizițiilor. Perspective naționale și internaționale An apariție 2021
Nr. pagini 272
Format 17x24
Preț 48 lei
Inițiere în marketingul educațional An apariție 2017
Nr. pagini 60
Format 14x20
Preț 17 lei
Biologie. Manual pentru clasa a IX-a An apariție 2004
Nr. pagini 144
Format 17x24
Preț 35 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice