Depășind conflictele existente pe piața contabilă din România autorii încearcă să popularizeze cele mai noi tehnici în materie de contabilitate managerială, apătută mai mult ca o practică extrem de eclertică printre companiile multinaționale, decât ca o materie predată cu temeinicie în școala contabilă românească.
Părerea autorilor este că studenților trebuie să li se introducă o cât mai avansată tehnică de business care să îi facă compatibili cu cele mai avansate solicitări ale pieței muncii în România. Opinia noastră este că studentul român părăsește facultatea cu prea multe filozofii și cu prea puține instrumnente de gândire capitalistă. Ar trebui să părăsim cornul de fildeș al teoriei universitare și ar trebui să-l învățăm pe student că viața întreprinderii nu este condusă de bune intenții și morală ci de interes și ban care, au dovedit-o alții, este un liant mult mai sigur în realizarea performanței dacă este exploatat cu inteligență.
Dragi studenți, acestă carte nu vă face mai blânzi sau mai educați, această carte vă face mai pregătiți în lupta atât de grea cu lumea afacerilor. Trebuie să știti încă de la început că rolul contabilului într-o firmă nu este numai acela de a reflecta « the true and fair view » în contabilitate și de a publica informații pentru utilizatorii externi ci el este un piesă activă a procesului decizional, el construiește un sistem informațional în cadrul firmei după care sunt conduse procesele economice, după care oamenii sunt judecați, după care proprietarii își evaluează afacerile. Contabilii și-au găsit un loc nou în structura afacerilor, ei sunt oamenii de taină care spun despre un lucru că este bun sau rău, iar întreaga comunitate pleacă în judecata proceselor de la aceste considerații. Dar pentru a ajunge în această poziție contabilii trebuie să înțeleagă modul cum funcționează un întreg sistem. Cartea de față vă propune o incursiune în cele mai avansate tehnici de management și contabilitate, astfel încât să întelegeți noul rol pe care contabilii trebuie să și-l asume în cadrul organizațiilor.
Atragem atenția cititorilor că în această carte nu sunt fomule contabile, nu sunt reguli și norme, nu sunt legi și ordonanțe, și nu se vorbește despre taxe și impozite. Ĩnsă, surprinzător poate pentru unii, vorbim despre contabilitate. De fapt despre acea latură a contabilității care face mintea contabilului să creeze înspre binele afacerii, care în scoate din formule și tipare și îl pune să gândească, să creeze, să fie un pic manager, un pic om de vânzări, un pic om de marketing, un pic statistician, ceva mai mult sociolog și foarte mult psiholog.
Paul Diaconu