Cartea oferă date și informații referitoare la relațiile economice externe ale României și este structurată pe capitole care tratează probleme privind: evoluția, structura și orientarea geografică a comerțului exterior românesc în perioada 1919-1989; evoluția macroeconomică în perioada de tranziție –factor de influență asupra activității de comerț exterior; organizarea actuală a activității de comerț exterior; comerțul exterior în perioada 1990-2006; Uniunea Europeană – principalul partener comercial al României; coordonate ale dezvoltării comerțului exterior; mersul economiei românești în primul an al aderării noastre la UE. Volumul cuprinde și alte informații utile cititorului, precum și anexe-document privind strategia de export, politica comercială comună și altele.
Pe aceste coordonate, lucrarea examinează problematica complexă a evoluției trecute și a situației prezente a comerțului exterior, cu realizările, plusurile și minusurile care au marcat fiecare etapă, precum și perspective ale comerțului exterior românesc.
Lucrarea se adresează în egală măsură cititorului avizat – persoanelor implicate direct sau indirect în activitatea de comerț exterior, oamenilor de afaceri și agenților economici cu activități de export și import, specialiștilor din ministere, bănci și alte instituții, cadrelor didactice, studenților, masteranzilor și doctoranzilor din domeniul economic –, dar și cititorului de rând, tuturor persoanelor care doresc să cunoască mai multe despre activitatea de comerț exterior a României.