Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Fundamente teoretice ale comerțului internațional
Fundamente teoretice ale comerțului internațional
Preț 20 lei
Adaugă
ISBN 973-590-545-0
An apariție 2001
Nr. de pagini 176
Format 17x24
Culoare interior negru
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

      După cum arăta R. Findlay (1984), urmând exemplul lui Dostoievski, care arăta că literatura rusă s-a dezvoltat pe rădăcinile pieselor lui Gogol, teoria pură a comerțului internațional a germinat din solul fertil al Capitolului 7 al lucrării lui David Ricardo („Principiile…“). Exemplul, incredibil de simplu, al schimbului de vin și stofă între Anglia și Portugalia, a pătruns în miezul conceptului de avantaj comparativ, concept care îngloba în el esența echilibrului cerere-ofertă pe piețele produselor respective, ale factorilor de producție, precum și pe piețele interna­ționale. Acel exemplu, devenit clasic, după cum îl califică și Manoilescu (1931) în încercările sale de îmbogățire a teoriei avantajului comparativ, stă la baza teoriilor actuale ale schimbului mondial de mărfuri. Mesajul esențial pe care această lucrare îl oferă lumii este că schimbul internațional nu reprezintă un scop în sine sau un fenomen separat al economiei unui stat: comerțul internațional a apărut ca o extindere necesară a economiei națiunilor, în încercarea lor de a se dezvolta continuu, de a asigura un nivel mai ridicat al bunăstării. El se află în interdependență cu restul componentelor economice naționale, sistemul producție-consum-acumulare-schimb exterior fiind un sistem cu reacție negativă (feed-back-ul asigurând stabilitatea sistemului).

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Comerțul exterior. Finanțare și analiză financiar-bancară An apariție 1999
Nr. pagini 176
Format 17x24
Preț 5 lei
Marketing internațional: provocări și tendințe la începutul mileniului trei, ediția I An apariție 2005
Format 17x24
Preț 27 lei
Tranzacții pe internet An apariție 2004
Nr. pagini 160
Format 14x20
Preț 10 lei
Șocul pieței An apariție 1995
Nr. pagini 190
Format 14x20
Preț 14 lei
    Manuale școlare

Managementul calității. Manual pentru clasa a X-a An apariție 2005
Nr. pagini 160
Format 17x24
Preț 33 lei
Economie. Manual pentru clasa a IX-a, școala de arte și meserii An apariție 2004
Nr. pagini 96
Format 20x27
Preț 21 lei
Istorie. Manual pentru clasa a XI-a An apariție 2006
Nr. pagini 144
Format 20x27
Preț 40 lei
Contabilitate. Clasa a X-a An apariție 2005
Nr. pagini 144
Format 17x24
Preț 35 lei
    Recomandări

Marketing online An apariție 2022
Nr. pagini 352
Format 17x24
Preț 64 lei
Desen tehnic. Clasa a IX-a An apariție 2004
Nr. pagini 160
Format 17x24
Preț 35 lei
Sectorul agroalimentar românesc în contextul Strategiei „De la fermă la consumator” An apariție 2023
Nr. pagini 152
Format 17x24
Preț 40 lei
Auditul Intern, ediția a II-a An apariție 2009
Nr. pagini 654
Format 17x24
Preț 65 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice