Lucrarea pune, în premieră, la dispoziția mediului politic și de afaceri o abordare multicriterială a repartiției teritoriale a companiilor importante. Companiile importante au fost definite conform conceptului analizei nodale, ca cele care acoperă, la nivelul fiecărei activități, 80% din cifra de afaceri, denumite companii-noduri.
În primul capitol al lucrării se prezintă principalele concepte metodologice care au stat la baza demersului autorilor.
Al doilea capitol este rezervat sintezei repartiției pe județe a companiilor-noduri, în care se prezintă toate mărimile caracteristice repartiției studiate. În același capitol este prezentată sinteza similară comentată a repartiției companiilor-noduri pe actualele opt regiuni de dezvoltare.
Al treilea capitol al lucrării cuprinde prezentarea caracteristicilor fiecărui județ și ale celor opt regiuni de dezvoltare economică din perspectiva specializării pe criteriul activităților, ordonate descrescător după cifra de afaceri.
Capitolul se încheie prin prezentarea unor concluzii referitoare la structura specializărilor la nivel de județ și regiune de dezvoltare.
Credem că identificarea factorilor care influențează dezvoltarea în plan teritorial a companiilor-noduri va fi utilă decidenților care se ocupă de problema regionalizării României.
În afara mediului politic și de afaceri, lucrarea se adresează și cercetătorilor și studenților interesați de structurile teritoriale la nivel microeconomic.
Autorii