Lucrarea își concentrează atenția, selectiv, asupra principalelor componente ale managementului organizației moderne, în condițiile economiei de piață și abordată din perspectivă sistemică, atât științifică, cât și metodologică.
Firma modernă – organizație-cheie în economie – se caracterizează prin adaptabilitate operativă la impactul factorilor de influență, endogeni și/sau exogeni, iar deciziile și acțiunile adecvate sunt fundamentate în contextul unor scenarii alternative, generate de dinamica piețelor, de aprovizionare și desfacere, de riscul și incertitudinile vieții economice.
O asemenea firmă își poate realiza obiectivele doar pe baza unui management modern, dinamic, generator de avantaje competitive, într-un mediu de afaceri complex, dinamic și concurențial.
Adresându-se studenților economiști, îndeosebi celor din ciclul întâi de pregătire universitară și din colegii, precum și tuturor specialiștilor interesați, lucrarea Managementul organizațiilor pune un accent deosebit pe selecția și reunirea elementelor de bază – teoretice și metodologice – necesare asigurării fondului de cunoștințe de bază pentru deschiderea către o gândire managerială modernă.
Accesul cititorului la conținutul lucrării este facilitat de folosirea unor modalități variate de expunere și ilustrare (accent pe rigoarea conceptelor-cheie, exemplificări grafice, teste de verificare ș.a.). Recomandările bibliografice oferă celor interesați posibilitatea aprofundării cunoștințelor dobândite printr-un studiu complex și continuu.