Chintesența volumului o constituie conceperea unui model de management strategic al firmei și utilizarea sa. Fără nici o îndoială, este primul model strategic de mare complexitate elaborat în România. Remarcăm caracterul său cuprinzător, ce decurge din reunirea în cadrul său a tuturor etapelor și fazelor specifice managementului strategic, finalizându-se în evaluarea rezultatelor proceselor de operaționalizare a strategiei. În mod corect, autorul punctează elementele de specialitate ale managementului strategic, aflat în zona operaționalizării proceselor manageriale, prin care acesta se diferențiază de strategii. Modelul elaborat prezintă un pronunțat caracter instrumental, încorporând într-o viziune interactivă numeroase metode și tehnici utilizabile din acest domeniu. Dintre acestea evidențiem – fiind mai puțin cunoscute și aplicate în România – modelul Boston Consulting Group, matricea Mc Kinsey și matricea Arthur De Little. Toate acestea oferă un plus de rigurozitate și aplicativitate modelului strategic.
Cartea, în ansamblul său, are un pronunțat conținut metodologic; 6 din cele 9 capitole ale lucrării prezintă predominant acest conținut. Ca urmare, ea se constituie într-un ghid deosebit de util celor interesați în utilizarea eficace a managementului strategic în societățile comerciale și companiile naționale.