Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Analiza economico - financiară. Concepte și studii de caz
Analiza economico - financiară. Concepte și studii de caz
Preț 44 lei
[ carte epuizată ]
ISBN 978-973-709-499-5
An apariție 2010
Nr. de pagini 392
Format 17x24
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Alertează-mă când este pe stoc  
Descriere

      Indiferent de profil, dimensiune și spațiul social-economic în care activează, orice întreprindere trebuie să-și probeze cu permanență viabilitatea, capacitatea de a comunica și adapta, performanțele economico-financiare cu atât mai mult, cu cât mecanismele economiei de piață sunt formate și funcționează cu toate rigorile.

      Schimbările ce au marcat societatea românească, cu efect asupra econo­micului, au influențat atât structurile organizatorice, cât și cadrul legislativ. De asemenea, și-au pus amprenta asupra întregului mecanism economico-finan-ciar, mai precis asupra activității întreprinderilor. În elaborarea strategiilor pe termen scurt, dar mai ales pe termen mediu și lung, entitatea economică trebuie să se pornească de la cunoașterea cât mai completă și complexă a situației economico-financiare. Drept urmare, o „radiografie" și un „diagnostic" al principalelor aspecte ce vizează activitatea curentă, problemele de restructurare economică, de competitivitate sunt deosebit de necesare pentru prezent, dar mai ales pentru viitor.

      Sintetic, astfel de probleme își găsesc reflectarea în eficiența activităților ce au la bază determinări cantitativ-calitative ale factorilor de producție -munca și capitalul -, randamentele medii, marginale ale utilizării lor, impactul acestora în mediul economico-social. Astfel de abordări constituie conținutul prezentei lucrări, care, pe lângă conceptele generale, tratează metodologic și aplicativ probleme de interes pentru activitatea practică, cum sunt cele referitoare la indicatorii valorici ai producției, costurile și cheltuielile întreprinderii, gestionarea factorilor de producție, situația financiară, rentabilitatea.

      Bazându-se și valorificând experiența în domeniu, lucrarea oferă celor interesați cadrul general de analiză economico-financiară a întreprinderii, indi­ferent de destinatarul informațiilor, cât și de subiectul care o efectuează. Astfel, se prezintă metodologia generală de analiză economico-financiară a activității de producție și comercializare (indicatorii valorici ai producției, analiza calită­ții, analiza ritmicității), gestiunea factorilor de producție (analiza resurselor umane, analiza folosirii și eficienței imobilizărilor, analiza activelor circu­lante), analiza costului de producție (a producției totale, analiza costului unitar, abordarea marginalistă a costului), analiza rentabilității întreprinderii (analiza profitului, a ratelor de rentabilitate, analiza cost-volum-profit), analiza poziției financiare.

      Prin abordarea sistemică a fenomenelor și proceselor economice lucrarea subliniază că analiza economico-financiară urmărește stabilirea legăturilor cauzale dintre factori și constituie instrumentul de bază în complexul proces de diagnoză și reglare a activității unității economice văzută ca sistem. Pe baza cunoștințelor acumulate la celelalte discipline de specialitate, a metodologiei unitare în abordarea fenomenului economic, cartea reliefează că analiza economico-financiară contribuie, în mod esențial, la formarea gândirii economice, a capacității de înțelegere a complexității activității economice, la formularea concluziilor și măsurilor ce vizează perfecționarea domeniului cercetat.

      Integrată în activitatea de conducere a entității economice, analiza economico-financiară constituie un instrument - busolă și barometru - , a cărui utilitate este pe deplin recunoscută atât de teoria, dar și de practica economică și financiar-contabilă.

      Lucrarea se adresează mai multor categorii de cititori. O recomandăm studenților din învățământul economic. Cartea constituie și un instrument de lucru pentru specialiști, teoreticieni și practicieni, care își desfășoară activitatea în orice tip de întreprindere. Cunoștințele din lucrare servesc atât managemen­tului intern al întreprinderii, cât și utilizatorilor externi: bănci, organe fiscale, investitori, centre de evaluare și consultanță.

Autorii

București, 2010

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Gestiunea financiară a portofoliului An apariție 2002
Nr. pagini 376
Format 17x24
Preț 19 lei
Finanțe și gestiune financiară de întreprindere, ediția a II-a An apariție 2003
Nr. pagini 416
Format 17x24
Preț 30 lei
Finanțe publice internaționale: asistența pentru dezvoltare acordată României An apariție 2006
Format 17x24
Preț 49 lei
Diagnostic global strategic: volumul 2, diagnostic financiar An apariție 2003
Nr. pagini 385
Format 17x24
Preț 42 lei
    În curs de epuizare

Management comparat internațional ediția a II-a An apariție 2004
Nr. pagini 480
Format 20x29
Preț 33 lei
Comportamentul consumatorului An apariție 2013
Nr. pagini 136
Format 14x20
Preț 20 lei
Previziune și orientare economică An apariție 1998
Nr. pagini 248
Format 17x24
Preț 7 lei
Analiza economică și financiară a activității întreprinderii: de la intuiție la știință, volumul 2 An apariție 2013
Nr. pagini 284
Format 17x24
Preț 35 lei
    În pregătire

Regional development and its decision-making pitfalls An apariție 2015
Format 17x24    
Marketing politic An apariție 2014
Format 14x20    
Sisteme informatice de gestiune: modele teoretice și practice An apariție 2013
Format 14x20    
Pamflet documentar An apariție 2014
Nr. pagini 356
Format 17x24    
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice