Manualul de față este elaborat pe baza unui concept nou privind obținerea și gestionarea valorii la nivel de firmă, conceptul Teoriei valorii entropie.
Elementele de noutate aduse de această teorie favorizează înțelegerea fenomenului financiar din societatea comercială sau regia autonomă și completează responsabilitățile economistului financiar, acesta devenind un adevărat inginer al valorii; el proiectează atât dimensiunea valorii, pentru a fi recunoscută de piață, cât și mecanismele prin care această valoare se obține, se repartizează și se păstrează în economie, societate și mediul natural înconjurător, pe parcursul proceselor de producție-consum-producție.
Manualul face apel la modele și procedee aplicate în munca financiară din alte țări, valorificând, totodată, experiența întreprinderilor noastre. Textul beneficiază de numeroase exemple, iar în cadrul paragrafelor referitoare la Activități tutoriale se cuprind: un ghid pentru îndrumarea activității de învățare, întrebări recapitulative, teste de autoverificare, exerciții și studii de caz din practica unor firme străine și românești, elemente absolut necesare formării noilor deprinderi în munca financiară sub influența schimbărilor din economie.