În timp ce această carte asigură o perspectivă de ansamblu asupra felului cum funcționează o firmă internațională, accentul său cade în principal pe asigurarea unei introduceri în modul de conducere și administrare a firmelor care operează pe plan internațional, fie că sunt numite firme multinaționale (operând în multe țări), internaționale (operând între state) sau globale (operând în lumea întreagă). În acest text, termenul de „întreprindere multinațională“ este echivalent cu ceilalți termeni.
Planul acestei cărți a fost folosit pentru susținerea seminariilor de specializare în funcții executive, precum și a programelor economice pentru studenți sau absolvenți din Italia, Statele Unite, Rusia, China și America Latină. A fost tradusă și în limba chineză.
Cartea s-a dovedit a fi utilă în inițierea cititorilor de orice nivel în procesul decizional integrativ deciziilor din perspectivă organizațională, existent astăzi în cadrul unor companii multinaționale de frunte, precum: General Electric și Intel (S.U.A.), Carrefour, Nestlé, Benetton și Danone Groupe (Europa de Vest), Bacardi (America Latină), Daewoo (Coreea) și News Corporation (Australia). Toate aceste companii și-au demonstrat capacitatea de a echilibra și reconcilia inițiativele globale cu gama largă de forțe diferite și adeseori conflictuale din lumea întreagă.
Deoarece această carte a fost creată pentru inițierea cititorilor în practicile de bază ale managementului strategic, ea poate fi folosită în orice țară ca text pentru cursurile de politică de afaceri, pentru ciclul de studii universitare sau postuniversitare, care acoperă relațiile internaționale. Acest punct central este unul dintre obiectivele majore ale agenției de acreditare Asociația Americană a Colegiilor și Facultăților de Afaceri (American Association of Colleges and Schools of Business – AACSB)