Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Fiscalitate și prețuri în economia de piață
Fiscalitate și prețuri în economia de piață
Preț 16 lei
Adaugă
Stoc limitat!
ISBN 973-590-629-5
An apariție 2002
Nr. de pagini 304
Format 17x24
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

      Teoria economică a fiscalității situează în centrul preocupărilor studiul efectelor impozitului atât la nivel microeconomic, cât și  macroeconomic. În acest sens, conceptul de bază este incidența fiscală: cine suportă în final povara impozitului și cum se difuzează aceasta, prin sistemul prețurilor, în întreaga economie.

      Acționând asupra unor variabile la dispoziția sa – prețul sau cantitatea bunurilor sau factorilor de producție, localizarea, ș.a. –, contribuabilul definit  prin lege va căuta să transfere asupra altor agenți povara fiscală a impozitului. Existența posibilității translatării poverii fiscale impune diferențierea între incidența formală (legală) a prelevării și incidența economică constând în impactul final asupra agenților.

      Incidența fiscală a cunoscut diverse abordări în teoria economică:

  • abordarea tradițională (David Ricardo, John Mainard Keynes) punând accent pe repartiția funcțională a veniturilor;
  • abordarea marginalistă;
  • abordarea axată pe repartiția individuală (Leon Walras);
  • abordarea modernă care privește problemele repartiției individuale în cadrul modelului echilibrului parțial. Rezultatele sunt apoi reconsiderate în termenii echilibrului general și completate prin introducerea dimensiunii intertemporale și a celei teritoriale.

      Indiferent dacă analiza se desfășoară în cadrul echilibrului parțial sau a celui general, incidența unui impozit depinde în principal de oferta și cererea agenților pe piețele bunurilor și serviciilor și de tipul de concurență care determină modul de stabilire a prețurilor.

      Formarea prețurilor în economia de piață și, implicit, exercitarea rolului pe care sistemul prețurilor îl are în acest tip de organizare a economiei sunt determinate de structura de piață.  Tipurile și formele de piață sunt consecința tipurilor și formelor de concurență.

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Finanțele întreprinderii An apariție 2004
Nr. pagini 312
Format 17x24
Preț 16 lei
Active financiare derivate: determinări cantitative An apariție 2001
Nr. pagini 288
Format 17x24
Preț 10 lei
Finanțe publice internaționale: asistența pentru dezvoltare acordată României An apariție 2006
Format 17x24
Preț 49 lei
Finanțe aplicate, volumul I An apariție 2001
Nr. pagini 336
Format 20x29
Preț 27 lei
    În curs de epuizare

Dicționar de marketing și de afaceri An apariție 1999
Nr. pagini 368
Format 17x24
Preț 9 lei
Dincolo de frontierele vagabondajului contabil An apariție 1997
Nr. pagini 328
Format 17x24
Preț 4 lei
Statistică: baze teoretice și aplicații An apariție 2007
Nr. pagini 336
Format 17x24
Preț 31 lei
Etică și corupție în administrația publică An apariție 1999
Format 17x24
Preț 2 lei
    În pregătire

Implicațiile noilor tehnologii informaționale în creșterea competitivității turistice An apariție 2019
Nr. pagini 404
Format 17x24    
Regional development and its decision-making pitfalls An apariție 2015
Format 17x24    
Pamflet documentar An apariție 2014
Nr. pagini 356
Format 17x24    
Marketing politic An apariție 2014
Format 14x20    
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice