Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Fiscalitate și prețuri în economia de piață
Fiscalitate și prețuri în economia de piață
Preț 16 lei
Adaugă
Stoc limitat!
ISBN 973-590-629-5
An apariție 2002
Nr. de pagini 304
Format 17x24
Culoare interior negru
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

      Teoria economică a fiscalității situează în centrul preocupărilor studiul efectelor impozitului atât la nivel microeconomic, cât și  macroeconomic. În acest sens, conceptul de bază este incidența fiscală: cine suportă în final povara impozitului și cum se difuzează aceasta, prin sistemul prețurilor, în întreaga economie.

      Acționând asupra unor variabile la dispoziția sa – prețul sau cantitatea bunurilor sau factorilor de producție, localizarea, ș.a. –, contribuabilul definit  prin lege va căuta să transfere asupra altor agenți povara fiscală a impozitului. Existența posibilității translatării poverii fiscale impune diferențierea între incidența formală (legală) a prelevării și incidența economică constând în impactul final asupra agenților.

      Incidența fiscală a cunoscut diverse abordări în teoria economică:

  • abordarea tradițională (David Ricardo, John Mainard Keynes) punând accent pe repartiția funcțională a veniturilor;
  • abordarea marginalistă;
  • abordarea axată pe repartiția individuală (Leon Walras);
  • abordarea modernă care privește problemele repartiției individuale în cadrul modelului echilibrului parțial. Rezultatele sunt apoi reconsiderate în termenii echilibrului general și completate prin introducerea dimensiunii intertemporale și a celei teritoriale.

      Indiferent dacă analiza se desfășoară în cadrul echilibrului parțial sau a celui general, incidența unui impozit depinde în principal de oferta și cererea agenților pe piețele bunurilor și serviciilor și de tipul de concurență care determină modul de stabilire a prețurilor.

      Formarea prețurilor în economia de piață și, implicit, exercitarea rolului pe care sistemul prețurilor îl are în acest tip de organizare a economiei sunt determinate de structura de piață.  Tipurile și formele de piață sunt consecința tipurilor și formelor de concurență.

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    În curs de epuizare

Management comparat internațional, ediția a III-a An apariție 2006
Nr. pagini 472
Format 14x20
Preț 55 lei
Evaluarea acțiunilor societăților comerciale An apariție 2006
Nr. pagini 208
Format 17x24
Preț 20 lei
Socioperformanța reformei sistemului public de sănătate An apariție 2009
Nr. pagini 336
Format 14x20
Preț 45 lei
Guvernanța Uniunii Europene An apariție 2005
Nr. pagini 240
Format 14x20
Preț 20 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice