Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Stereotipuri de gen în discursul publicitar: o incursiune în patriarhatul mediatic
Stereotipuri de gen în discursul publicitar: o incursiune în patriarhatul mediatic
Preț 25 lei
[ carte epuizată ]
Autor Alina Coman
ISBN 973-590-973-1
An apariție 2005
Nr. de pagini 248
Format 17x24
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Alertează-mă când este pe stoc  
Descriere

      Disputa ancestrală dintre femei și bărbați generează în planul practicilor sociale și a condiției psihologice a individului consecințe diferite. Dacă bărbații zâmbesc atunci când discută despre acest subiect, femeile sfârșesc prin a se resemna.

      În lipsa unor cunoștințe solide de istorie, antropologie, psiho­lo­gie, sociologie, în fața unor argumente de genul „bărbații sunt mai deștepți sau mai puri” și „femeile nu câștigă destul pentru că nu sunt deștepte” omul de rând rămâne fără replică. Cu alte cuvinte, se raportează la aceste prescripții axiomatic.

      Intenția mea a fost să desconspir discursul patriarhal instru­men­tat la nivel macrosocial în menținerea genului ca și construcție cultu­rală, artificială, nenaturală. Am explorat famila, ca incubator al identității de gen, școala ca spațiu aservit societății patriarhale într-o manieră implicită, ascunsă. Biserica, cea care a formulat în mare parte dogmele religioase privind impuritatea femeii negându-i acesteia accesul la grația divină, cea care conservă până și în zile noastre legitimări ale inegalităților de gen. În fine, mass-media, discursul cu cele mai variate conținuturi informaționale aservite însă criteriului mercantil.

      Lectura lucrării pune la dispoziție un traseu organizat de iden­tificare a celor mai diverse practici de socializare a genului. Viziunea de ansamblu pe care o propune clarifică distincția esențială natural-cultural care stă la baza oricărei polemici pe tema genului.

      Conservarea stereotipurilor de gen este întreținută și de unul din­tre cele mai fascinante discursuri ale societății contemporane – pu­bli­citatea, cea care manipulând imaginile și cuvintele se joacă cu mintea oamenilor creând dorințe care prin definție nu mai pot ajunge la saturație.

      Le-am identificat și pe acestea și, cum era firesc, am făcut o in­cursiune în percepțiile publicului asupra stereotipurilor de gen din reclame. Acum ne întoarcem la primul paragraf care poziționează asimetric zâmbetul bărbatului și resemnarea femeii. Radiografiind pu­bli­citatea inclusivă pentru discriminările de gen, am formulat și un diagnostic. Discursul publicitar dimensionează o formă nouă a patriarhatului, accea în care femeia este inegală bărbatului dar într-o acceptanță infinită, cu zâmbetul pe buze. Iată de ce publicitatea este în zilele noastre mai subversivă pentru condiția femeii cum nu a fost nici o altă instituție socială în istorie.

      Tributară unei circularități sistemice, socializarea genului se reproduce de la sine și publicitatea contribuie la acest proces.

Autoarea

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Sociolog în viața cotidiană An apariție 2005
Nr. pagini 448
Format 17x24
Preț 34 lei
Geneza teoriei elitelor. Provocarea neomachiavellienilor An apariție 2001
Nr. pagini 304
Format 14x20
Preț 19 lei
Societatea cunoașterii An apariție 2006
Nr. pagini 336
Format 17x24
Preț 30 lei
Instituții și prosperitate: de la etică la eficiență An apariție 2003
Nr. pagini 304
Format 17x24
Preț 20 lei
    Recomandări

Calcul stocastic aplicat în inginerie financiară An apariție 2015
Nr. pagini 655
Format 17x24
Preț 62 lei
Analiză financiar-monetară An apariție 2016
Nr. pagini 264
Format 14x20
Preț 36 lei
Tehnici steganografice și watermarking. Volumul 1 An apariție 2017
Nr. pagini 112
Format 17x24
Preț 40 lei
The Economicity. The Epistemic Landscape An apariție 2016
Nr. pagini 302
Format 17x24
Preț 35 lei
    În curs de epuizare

Managementul pe baza centrelor de responsabilitate An apariție 2001
Nr. pagini 320
Format 17x24
Preț 13 lei
Costuri și fundamentarea deciziilor An apariție 1999
Nr. pagini 176
Format 17x24
Preț 6 lei
Set: Comerț internațional și politici comerciale contemporane. Volumele I și II An apariție 2003
Nr. pagini 1008
Format 14x20
Preț 45 lei
Eficientizarea economiei românești postsocialiste. De ce? Se poate? Cum? An apariție 2000
Nr. pagini 192
Format 17x24
Preț 5 lei
    În pregătire

Sisteme informatice de gestiune: modele teoretice și practice An apariție 2013
Format 14x20    
Mina de aur Format 17x24    
Marketing politic An apariție 2014
Format 14x20    
Pamflet documentar An apariție 2014
Nr. pagini 356
Format 17x24    
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice