Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
Produsul a fost adăugat în coș
Colecţii
înapoi
Stereotipuri de gen în discursul publicitar: o incursiune în patriarhatul mediatic
Stereotipuri de gen în discursul publicitar: o incursiune în patriarhatul mediatic
Preț 25 lei
[ carte epuizată ]
Autor Alina Coman
ISBN 973-590-973-1
An apariție 2005
Nr. de pagini 248
Format 17x24
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Alertează-mă când este pe stoc  
Descriere

      Disputa ancestrală dintre femei și bărbați generează în planul practicilor sociale și a condiției psihologice a individului consecințe diferite. Dacă bărbații zâmbesc atunci când discută despre acest subiect, femeile sfârșesc prin a se resemna.

      În lipsa unor cunoștințe solide de istorie, antropologie, psiho­lo­gie, sociologie, în fața unor argumente de genul „bărbații sunt mai deștepți sau mai puri” și „femeile nu câștigă destul pentru că nu sunt deștepte” omul de rând rămâne fără replică. Cu alte cuvinte, se raportează la aceste prescripții axiomatic.

      Intenția mea a fost să desconspir discursul patriarhal instru­men­tat la nivel macrosocial în menținerea genului ca și construcție cultu­rală, artificială, nenaturală. Am explorat famila, ca incubator al identității de gen, școala ca spațiu aservit societății patriarhale într-o manieră implicită, ascunsă. Biserica, cea care a formulat în mare parte dogmele religioase privind impuritatea femeii negându-i acesteia accesul la grația divină, cea care conservă până și în zile noastre legitimări ale inegalităților de gen. În fine, mass-media, discursul cu cele mai variate conținuturi informaționale aservite însă criteriului mercantil.

      Lectura lucrării pune la dispoziție un traseu organizat de iden­tificare a celor mai diverse practici de socializare a genului. Viziunea de ansamblu pe care o propune clarifică distincția esențială natural-cultural care stă la baza oricărei polemici pe tema genului.

      Conservarea stereotipurilor de gen este întreținută și de unul din­tre cele mai fascinante discursuri ale societății contemporane – pu­bli­citatea, cea care manipulând imaginile și cuvintele se joacă cu mintea oamenilor creând dorințe care prin definție nu mai pot ajunge la saturație.

      Le-am identificat și pe acestea și, cum era firesc, am făcut o in­cursiune în percepțiile publicului asupra stereotipurilor de gen din reclame. Acum ne întoarcem la primul paragraf care poziționează asimetric zâmbetul bărbatului și resemnarea femeii. Radiografiind pu­bli­citatea inclusivă pentru discriminările de gen, am formulat și un diagnostic. Discursul publicitar dimensionează o formă nouă a patriarhatului, accea în care femeia este inegală bărbatului dar într-o acceptanță infinită, cu zâmbetul pe buze. Iată de ce publicitatea este în zilele noastre mai subversivă pentru condiția femeii cum nu a fost nici o altă instituție socială în istorie.

      Tributară unei circularități sistemice, socializarea genului se reproduce de la sine și publicitatea contribuie la acest proces.

Autoarea

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Investiția în educație An apariție 2000
Nr. pagini 416
Format 17x24
Preț 10 lei
Ocuparea resurselor de muncă în România: structuri anacronice, evoluții atipice, eficiență redusă An apariție 2007
Nr. pagini 280
Format 17x24
Preț 29 lei
Scurtă istorie a presei românești An apariție 2004
Nr. pagini 376
Format 17x24
Preț 17 lei
Opinia publică: strategii de persuasiune și manipulare An apariție 2006
Nr. pagini 432
Format 17x24
Preț 34 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice