Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Asocierea României la Uniunea Europeană. Implicații economice și comerciale
Asocierea României la Uniunea Europeană. Implicații economice și comerciale
Preț 30 lei
[ carte epuizată ]
ISBN 973-590-940-5
An apariție 2003
Nr. de pagini 492
Format 17x24
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Alertează-mă când este pe stoc  
Descriere

      Cartea își propune să prezinte evoluția și implicațiile economice și comerciale ale asocierii României la Uniunea Europeană.

      Demersul logic al analizei asocierii României la Uniunea Europeană și evidențierea implicațiilor acestei asocieri, cu un accent deosebit asupra aspectelor legate de comerțul exterior românesc, a avut în vedere următoarele patru elemente definitorii:

- prezentarea fundamentelor teoretice ale integrării economice, a efectelor pozitive și negative pe care le poate genera fenomenul integrării și stadiile acestuia, a condițiilor în care efectele de bunăstare pentru participanții la zona de integrare pot să fie maximizate,  mai ales datorită faptului că acordurile europene încheiate de țările central și est-europene, inclusiv de România, au în vedere instituirea unei zone de liber schimb imperfecte la finele unei perioade de tranziție de zece ani prevăzută de acestea;

- ținta către care se îndreaptă speranțele de integrare ale României și ale celorlalte țări ale Europei Centrale și de Est (TECE), reprezentată de Uniunea Europeană, constituie o construcție originală și „extraordinară”, un organism viu, care evoluează continuu, care a cunoscut numeroase valuri de extindere ajungând de la 6 membri fondatori în 1957 la 15 membri în 1995, care a parcurs numeroase etape ale integrării până la etapa actuală de uniune economică și monetară și care vede la începutul Mileniului III șansa de a construi o Uniune Europeană la scară continentală;

- asocierea României la UE nu este un fenomen singular, ci se desfășoară într-un context mai larg al unor evoluții similare ale relațiilor dintre TECE și UE, mai devreme sau mai târziu, fiecare din celelalte țări din centrul și estul Europei încheind acorduri europene asemănătoare ce instituie o asociere între acestea și Comunitățile Europene; pentru încadrarea României în acest context și pentru evidențierea poziției pe care o ocupă în cadrul grupului țărilor europene în tranziție, înscrise pe drumul integrării economice, am considerat oportună o prezentare de ansamblu a evoluției relațiilor juridice și economice dintre TECE și UE în perioada 1990-2001;

- conexiunea procesului de asociere și integrare a României în UE cu principalele procese ale tranziției spre economia de piață.

Autoarea 

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Economia României 1990-2000: compendiu An apariție 2001
Format 17x24
Preț 10 lei
România 2007: zestrea social-economică la aderare An apariție 2007
Nr. pagini 856
Format 14x20
Preț 55 lei
România 2015. Starea economică în continuă creștere An apariție 2015
Nr. pagini 670
Format 14x20
Preț 60 lei
România 2009: starea economică în criză profundă An apariție 2009
Nr. pagini 692
Format 14x20
Preț 60 lei
    Recomandări

Patologia tumorală etmoidală. Strategii actuale în diagnostic și tratament An apariție 2016
Nr. pagini 122
Format 17x24
Preț 50 lei
Baze de date obiectuale An apariție 2016
Nr. pagini 258
Format 14x20
Preț 65 lei
Pachet: Fotbalul românesc An apariție 2014
Nr. pagini 1814
Format 14x20
Preț vechi 80 lei
Preț nou 40 lei
Modele endogene de dinamică economică An apariție 2016
Nr. pagini 98
Format 17x24
Preț 21 lei
    În curs de epuizare

Microeconomie: comportamentul agenților economici, teorie și aplicații An apariție 2006
Nr. pagini 592
Format 17x24
Preț 45 lei
Piata valutară, bănci și econometrie An apariție 2000
Nr. pagini 320
Format 17x24
Preț 7 lei
Marketing internațional: provocări și tendințe la începutul mileniului trei, ediția I An apariție 2005
Format 17x24
Preț 27 lei
Prețuri An apariție 2000
Format 17x24
Preț 13 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice