Problematica modernizării sau îmbunătățirii conceptului de întreprinderi mici și mijlocii se conturează în mod asemănător în mai toate țările, numai că diferă intensitatea discuțiilor, uneori acuitatea soluțiilor și bineînțeles, dimensiunile indicatorilor statistici. România nu face excepție de la această situație. S-au tot schimbat reglementările referitoare la IMM și nu s-a găsit încă o variantă satisfăcătoare pentru o durată mai lungă. Țara noastră va trebui să preia în curând modelul european și perfecționarea definirii IMM se va realiza în acest context, după toate probabilitățile, cu păstrarea sau introducerea unor particularități specifice în limitele permise de Recomandările Comisiei Europene.
Perfecționarea definirii este deosebit de importantă și pentru celelalte firme mari și foarte mari sau mai pe scurt, pentru firmele mari din economia unei țări. Mai întâi pentru că și acestea participă la piața națională și orice intervenție a guvernului în favoarea IMM poate vicia funcționarea pieței în defavoarea lor, apoi pentru că, în anumite domenii, această categorie de firme deține importante cote de piață prin care ar putea influența sensibil mersul economiei, ele desfășoară ample relații economice internaționale, își dezvoltă rețele de filiale în alte țări și nu pot fi abordate în politicile statului decât în respectul legilor proprii economiei capitaliste în care agenții economici, oricine ar fi aceștia, trebuie să fie tratați în mod egal pentru a nu induce efecte opuse celor urmărite.