Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Metode și tehnici de programare: culegere de probleme
Metode și tehnici de programare: culegere de probleme
Preț 29 lei
Adaugă
ISBN 978-973-709-416-2
An apariție 2008
Nr. de pagini 166
Format 17x24
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

      Cele 196 de probleme nu au fost ordonate după un anumit tipic (grad de dificultate ascendent,  respectarea unei anumite programe, parcurgerea unui anumit limbaj etc.). Am lăsat la latitudinea cititorului căutarea unei anumite probleme referitoare la tema ce îl interesează. Totuși, la sfârșitul  lucrării, problemele sunt date prin numărul lor, făcând astfel facilă această căutare.

      Am inclus unele probleme care pun în evidență anumite laturi ale programării, care sunt mai puțin expuse în alte lucrări, cum ar fi: probleme de min/max, ordinea lexicografică directă și inversă, sincronizare procese, algoritmi probabiliști, grafică.

      Metodele de elaborare a algoritmilor și programelor:  Greedy, Divide et Impera, backtracking, branch&bound, euristică și programarea dinamică își găsesc rolul și rostul lor printr-un mare număr de probleme.

      Ținând seama de faptul că recursivitatea într-un anumit limbaj nu este încă perfect înțeleasă de  mulți utilizatori, am încercat să punem în evidență mai mult partea de algoritm recursiv, decât folosirea instrucțiunilor unui anumit limbaj. Nu lipsit de importanță este și cazul iterativității, căci trebuie să folosim structurile fundamentale în așa fel încât să reducem ordinul de complexitate al programului/algoritmului.

      Problemele de grafică, puține la număr, au fost introduse aici pentru a mai puncta încă o data ideile de iterativitate/recursivitate, dar și pentru a evita cât mai mult posibil folosirea unor biblioteci grafice. Utilizatorul trebuie să-și creeze propriile rutine/funcții pentru astfel de probleme. Este vorba despre creatorii de programe, nu despre utilizatorii domestici ai programării.

      Grafurile și arborii constituie un alt punct forte al lucrării, căci modul de căutare/parcurgere al unui arbore/graf bine ales conduce la micșorarea timpului de rulare și, implicit, al complexității.

      Foarte multe din probleme au fost testate/rulate/examinate în orele de laborator sau anumite concursuri de informatică.

      Rezolvările care există în lucrare au fost date în pseudocod (este ușor apoi să implementezi soluția într- un anumit limbaj) sau în anumite limbaje uzuale, chiar dacă unora nu le place. Dar am ținut seama de faptul că scopul este să-l facem pe programator să găsească rezolvări mai simple.

      Cartea se adresează elevilor, studenților și pasionaților în informatică. Problemele constituie un fond reprezentativ pentru pregătirea concursurilor, olimpiadelor (locale, naționale, internaționale) și vine, de asemenea, în sprijinul profesorilor pentru pregătirea orelor de informatică în concordanță cu cerințele programelor de specialitate actuale.

Autorii

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Societatea cunoașterii - o perspectivă românească An apariție 2001
Nr. pagini 144
Format 19x25,5
Preț 5 lei
Rețele de calculatoare în era Internet An apariție 2002
Nr. pagini 224
Format 17x24
Preț 7 lei
Practica dezvoltării software în limbaje de asamblare An apariție 2002
Nr. pagini 560
Format 17x24
Preț 33 lei
Baze de date obiectuale An apariție 2016
Nr. pagini 258
Format 14x20
Preț 65 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice