Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Politica de comunicare externă a colectivităților locale
Politica de comunicare externă a colectivităților locale
Preț 5 lei
Adaugă
Stoc limitat!
ISBN 973-590-403-9
An apariție 2000
Nr. de pagini 96
Format 14x20
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

      În cadrul unei societăți organizate potrivit principiilor democratice, colectivitățile teritoriale dobândesc prerogative importante cu privire la gestionarea problemelor de interes local.

      Concretizarea acestor prerogative revine autorităților publice locale, care sunt legitimate prin votul membrilor colectivității, pe de o parte, iar pe de altă parte, prin activitatea pe care o desfășoară urmăresc satisfacerea interesului general.

      De aceea, instituțiile publice locale trebuie să se apropie de membrii colectivității, să mențină un contact permanent cu aceștia. În acest context, administrația publică locală trebuie să comunice, să fie deschisă dialogului, să respecte și să ia în considerare cetățeanul.

      Comunicarea colectivităților teritoriale reprezintă instrumentul care însoțește politicile instituționale locale contribuind la materializarea acestora, face cunoscută corpului social acțiunea administrativă, determină nevoile și dorințele membrilor colectivității. Numai în aceste condiții este posibilă consolidarea democrației la nivel local, de natură să permită exercitarea drepturilor și îndeplinirea îndatoririlor de către cetățeni, precum și satisfacerea intereselor colective.

      În România, problema comunicării colectivităților teritoriale constituie o noutate, având în vedere că administrația publică locală, organizată pe baza principiilor autonomiei și descentralizării serviciilor publice, este consacrată recent, prin Legea nr. 69 din 1991. De aceea, în vederea elaborării acestei lucrări ne-am inspirat după modelul francez, avut în vedere, de altfel, și de legiuitorul din țara noastră când a reglementat organizarea și funcționarea administrației publice locale.

      Lucrarea de față este structurată în două capitole:

      Primul capitol cuprinde o privire generală asupra comunicării ca fenomen social, sunt definite unele noțiuni fundamentale, se stabilesc unele corelații între acestea. Este tratată, de asemenea, comunicarea instituțiilor publice în general (comunicarea publică).

      Cel de-al doilea capitol tratează comunicarea colectivităților locale, ca formă a comunicării publice, avându-se în vedere următoarele aspecte: obiectivele, formele pe care le îmbracă aceasta, politica de comunicare, resursele umane și financiare ce trebuie afectate acestui domeniu de activitate, mijloacele și tehnicile de comunicare utilizate de instituțiile publice locale.

      Prin acest demers se urmărește prezentarea unei imagini de ansamblu asupra comunicării colectivităților locale, evocarea multiplelor fațete ale acestui fenomen, ilustrându-se importanța comunicării în contextul reformei administrației publice locale.

Autorul

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Etică și corupție în administrația publică An apariție 1999
Nr. pagini 64
Format 17x24
Preț 2 lei
Gestiunea finanțelor publice locale An apariție 2000
Nr. pagini 128
Format 14x20
Preț 3 lei
Integritate publică și corupție: abordări teoretice și empirice An apariție 2012
Nr. pagini 128
Format 17x24
Preț 17 lei
Instituții și politici europene An apariție 2008
Nr. pagini 664
Format 17x24
Preț 65 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice