Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Întreprinderea secolului XXI întreprindere inteligentă
Întreprinderea secolului XXI întreprindere inteligentă
Preț 9 lei
Adaugă
Stoc limitat!
ISBN 973-590-344-X
An apariție 2001
Nr. de pagini 224
Format 14x20
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

      Construcția propusă de noi este fundamentată structural pe arhitectura a 7 capitole care se completează reciproc și am preferat ca cel dintâi să o descrie din punct de vedere metodologic, cu rigurozitatea și acuratețea științifică pe care (în opinia noastră) le incumbă o astfel de lucrare.

      Într-o primă fază (în capitolul doi) am abordat evoluția trecută a întreprinderii, din mai multe puncte de vedere: mediul economic, sistemele de producție, structurile organizaționale, a tehnologiilor, pentru a argumenta ceea ce era perceput ca fiind trecerea la un alt fel de întreprindere.

      În continuare, capitolul trei își propune să descrie trăsăturile principale ale acestui nou tip de întreprindere, pe care noi le considerăm a fi (așa cum am arătat anterior), niște caracteristici-atractori, a căror combinație poate induce efecte benefice în activitatea întreprinderilor. Am pornit în această descriere printr-o interpretare personală a evoluțiilor observate și descrise anterior dintr-o dublă perspectivă referitoare la actorii evoluției întreprinderii și la finalitățile de utilizare a tehnologiilor informatice.

      Dacă în capitolul doi ne bazăm pe o serie de opinii ale unor personalități în domeniul respectiv de competență, în schimb, această parte a lucrării se constituie într-un aport cu totul original și din acest motiv, continuarea lucrării își propune să demonstreze validitatea modelului propus.

      Pentru a realiza acest deziderat, în capitolul 4 am utilizat un număr de 25 de studii de caz referitoare la elaborarea, implementarea și utilizarea unor aplicații informatice în întreprinderi din occident, cazuri găsite în literatura de specialitate. Pe acestea le-am analizat strict din perspectiva modelului propus de noi. Rezultatul acestei etape a confirmat ipoteza de lucru și deci a validat modelul propus de noi, ca fiind direcția înspre care se îndreaptă (deocamdată destul de incoerent) eforturile întreprinderilor. Mai mult, potențialul cel mai promițător de dezvoltare par să îl aibă aplicațiile care îmbină inteligența umană cu cea artificială.

      De aceea, în capitolul următor, al cincilea, ne-am dirijat cercetarea asupra modalităților de colaborare între uman și artificial. Într-o primă fază, prin abordarea unor aspecte teoretice referitoare la noțiunea de comportament inteligent și la ceea ce presupune aceasta. Mai apoi, pentru a descrie câteva tipuri de aplicații "inteligente" și aplicabilitatea lor în domeniul economic.

      O realizare originală a acestui capitol îl constituie analiza, respectiv clasificarea situațiilor și modalităților de colaborare între agenții umani și cei artificiali, pornind de la conceptele teoretice evocate anterior, cu exemplificare pe tipurile de aplicații inteligente descrise, pentru a demonstra utilitatea îmbinării celor două tipuri de actori într-un sistem care să poată fi calificat drept inteligent.

      În continuarea lucrării ne-am propus ca (în capitolul 6) să analizăm starea de fapt a utilizării tehnologiilor informatice în România. Și de această dată am apelat la studii de caz ale unor proiecte informatice care să indice în ce măsură trăsăturile modelului propus sunt prezente sau nu la momentul actual la noi în țară. Intenționat nu am dorit efectuarea unei analize directe, comparate, între cazurile referitoare la întreprinderile occidentale și cele românești, circumstanțele fiind diferite. Însă principalul aport din această parte a lucrării este indus de faptul că, deoarece deficiențele observate se pot transforma în tot atâtea posibilități de dezvoltare viitoare, ierarhizarea lor permite elaborarea unei strategii graduale de implementare a proiectelor informatice. Ori această strategie poate fi elaborată personalizat pentru întreprinderi, după analiza stării de fapt și a obiectivelor pe care și le propune, conform modelului propus de noi.

      Ultimul capitol, al șaptelea, sintetizează concluziile și efectuează o serie de recomandări în ceea ce privește situația de la noi din țară.

Autoarea

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Ghidul afacerilor mici An apariție 2000
Nr. pagini 288
Format 17x24
Preț 10 lei
Eficiența și evaluarea afacerilor An apariție 2010
Nr. pagini 166
Format 17x24
Preț 20 lei
Evaluarea acțiunilor societăților comerciale An apariție 2006
Nr. pagini 208
Format 17x24
Preț 20 lei
Evaluarea întreprinderii An apariție 2010
Nr. pagini 455
Format 17x24
Preț 48 lei
    Recomandări

Set: Management financiar, ediția a doua. Volumele I și II An apariție 2016
Nr. pagini 592
Format 17x24
Preț 80 lei
Econometrie. Ediția a doua revăzută și adăugită An apariție 2017
Nr. pagini 480
Format 17x24
Preț 59 lei
12 ingrediente pentru productivitate. Rezultate mai bune și mai mult timp liber An apariție 2017
Nr. pagini 232
Format 14x20
Preț 30 lei
Baze de date obiectuale An apariție 2016
Nr. pagini 258
Format 14x20
Preț 65 lei
    În curs de epuizare

Istoria economiei, ediția a doua An apariție 2003
Nr. pagini 440
Format 17x24
Preț 35 lei
Contabilitatea întreprinderilor. Contabilitate financiară. Contabilitate de gestiune. Teorie, aplicații si actualizări, ediția a II-a An apariție 1999
Nr. pagini 336
Format 17x24
Preț 21 lei
Strategii și management strategic An apariție 2002
Nr. pagini 304
Format 19x25,5
Preț 19 lei
România: experiența aderării An apariție 2014
Nr. pagini 326
Format 17x24
Preț 40 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice