Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Întreprinderea secolului XXI întreprindere inteligentă
Întreprinderea secolului XXI întreprindere inteligentă
Preț 9 lei
Adaugă
Stoc limitat!
ISBN 973-590-344-X
An apariție 2001
Nr. de pagini 224
Format 14x20
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

      Construcția propusă de noi este fundamentată structural pe arhitectura a 7 capitole care se completează reciproc și am preferat ca cel dintâi să o descrie din punct de vedere metodologic, cu rigurozitatea și acuratețea științifică pe care (în opinia noastră) le incumbă o astfel de lucrare.

      Într-o primă fază (în capitolul doi) am abordat evoluția trecută a întreprinderii, din mai multe puncte de vedere: mediul economic, sistemele de producție, structurile organizaționale, a tehnologiilor, pentru a argumenta ceea ce era perceput ca fiind trecerea la un alt fel de întreprindere.

      În continuare, capitolul trei își propune să descrie trăsăturile principale ale acestui nou tip de întreprindere, pe care noi le considerăm a fi (așa cum am arătat anterior), niște caracteristici-atractori, a căror combinație poate induce efecte benefice în activitatea întreprinderilor. Am pornit în această descriere printr-o interpretare personală a evoluțiilor observate și descrise anterior dintr-o dublă perspectivă referitoare la actorii evoluției întreprinderii și la finalitățile de utilizare a tehnologiilor informatice.

      Dacă în capitolul doi ne bazăm pe o serie de opinii ale unor personalități în domeniul respectiv de competență, în schimb, această parte a lucrării se constituie într-un aport cu totul original și din acest motiv, continuarea lucrării își propune să demonstreze validitatea modelului propus.

      Pentru a realiza acest deziderat, în capitolul 4 am utilizat un număr de 25 de studii de caz referitoare la elaborarea, implementarea și utilizarea unor aplicații informatice în întreprinderi din occident, cazuri găsite în literatura de specialitate. Pe acestea le-am analizat strict din perspectiva modelului propus de noi. Rezultatul acestei etape a confirmat ipoteza de lucru și deci a validat modelul propus de noi, ca fiind direcția înspre care se îndreaptă (deocamdată destul de incoerent) eforturile întreprinderilor. Mai mult, potențialul cel mai promițător de dezvoltare par să îl aibă aplicațiile care îmbină inteligența umană cu cea artificială.

      De aceea, în capitolul următor, al cincilea, ne-am dirijat cercetarea asupra modalităților de colaborare între uman și artificial. Într-o primă fază, prin abordarea unor aspecte teoretice referitoare la noțiunea de comportament inteligent și la ceea ce presupune aceasta. Mai apoi, pentru a descrie câteva tipuri de aplicații "inteligente" și aplicabilitatea lor în domeniul economic.

      O realizare originală a acestui capitol îl constituie analiza, respectiv clasificarea situațiilor și modalităților de colaborare între agenții umani și cei artificiali, pornind de la conceptele teoretice evocate anterior, cu exemplificare pe tipurile de aplicații inteligente descrise, pentru a demonstra utilitatea îmbinării celor două tipuri de actori într-un sistem care să poată fi calificat drept inteligent.

      În continuarea lucrării ne-am propus ca (în capitolul 6) să analizăm starea de fapt a utilizării tehnologiilor informatice în România. Și de această dată am apelat la studii de caz ale unor proiecte informatice care să indice în ce măsură trăsăturile modelului propus sunt prezente sau nu la momentul actual la noi în țară. Intenționat nu am dorit efectuarea unei analize directe, comparate, între cazurile referitoare la întreprinderile occidentale și cele românești, circumstanțele fiind diferite. Însă principalul aport din această parte a lucrării este indus de faptul că, deoarece deficiențele observate se pot transforma în tot atâtea posibilități de dezvoltare viitoare, ierarhizarea lor permite elaborarea unei strategii graduale de implementare a proiectelor informatice. Ori această strategie poate fi elaborată personalizat pentru întreprinderi, după analiza stării de fapt și a obiectivelor pe care și le propune, conform modelului propus de noi.

      Ultimul capitol, al șaptelea, sintetizează concluziile și efectuează o serie de recomandări în ceea ce privește situația de la noi din țară.

Autoarea

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Evaluarea întreprinderii An apariție 2010
Nr. pagini 455
Format 17x24
Preț 48 lei
Analiza economică și financiară a activității întreprinderii. De la intuiție la știință, volumul 2 (ediția a doua) An apariție 2015
Nr. pagini 292
Format 17x24
Preț 35 lei
Fișe de control de proces: teorie și studii de caz An apariție 2002
Nr. pagini 176
Format 17x24
Preț 10 lei
Eficiența și evaluarea afacerilor An apariție 2010
Nr. pagini 166
Format 17x24
Preț 20 lei
    Recomandări

Analiza și gestiunea resurselor întreprinderii. Cu aplicații în industria zahărului An apariție 2017
Nr. pagini 178
Format 17x24
Preț 24 lei
Elemente de dreptul afacerilor An apariție 2016
Nr. pagini 280
Format 14x20
Preț 34 lei
Guvernarea inovativă. Impactul tehnologiei informației An apariție 2016
Nr. pagini 138
Format 17x24
Preț 28 lei
Istorie. Manual pentru clasa a IX-a An apariție 2004
Nr. pagini 160
Format 20x27
Preț 26 lei
    Manuale școlare

Desen tehnic. Clasa a IX-a Nr. pagini 160
Format 17x24
Preț 23 lei
Economie. Manual pentru clasa a IX-a, școala de arte și meserii An apariție 2004
Nr. pagini 96
Format 20x27
Preț 19 lei
Istorie. Manual pentru clasa a IX-a An apariție 2004
Nr. pagini 160
Format 20x27
Preț 26 lei
Economie. Manual pentru clasa a XI-a An apariție 2006
Nr. pagini 192
Format 17x24
Preț 27 lei
    În curs de epuizare

Introducere în studiul piețelor monetare și valutare An apariție 2000
Nr. pagini 408
Format 19x25,5
Preț 35 lei
Marketing. Proiecte, aplicații și teste-grilă An apariție 2018
Nr. pagini 212
Format 17x24
Preț 38 lei
Supraviețuirea - paradigma unui viitor durabil An apariție 2011
Nr. pagini 231
Format 17x24
Preț 26 lei
Tehnica operațiunilor de comerț exterior An apariție 2008
Nr. pagini 408
Format 17x24
Preț 45 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice