Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Etică și responsabilitate socială corporativă în afacerile internaționale
Etică și responsabilitate socială corporativă în afacerile internaționale
Preț 40 lei
Adaugă
ISBN 978-973-709-381-3
An apariție 2008
Nr. de pagini 352
Format 17x24
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

      Lucrarea de față își propune să abordeze problemele etice cu care se confruntă marile societăți multinaționale ale lumii, nevoite să-și conducă operațiunile economice în țări cu standarde morale și nivele de dezvoltare diferite. Aceste societăți trebuie să opteze între a implementa și în străinătate standardele etice mai înalte din țările lor de origine sau a se adapta practicilor locale, care de multe ori contravin viziunii lor cu privire la moralitate sau sunt chiar interzise de codurile de conduită corporațională.

      De asemenea, lucrarea acordă un spațiu important eticii în managementul internațional, considerând că activitatea externă a unei companii este esențial influențată de modul în care anumite probleme de ordin etic sunt abordate la nivel organizațional. Responsabilitățile unei afaceri față de toți „participanții la întreprindere” reprezintă un aspect de o importanță deosebită atât pe plan intern, cât și pe plan extern. Pe lângă etica în managementul internațional, s-au evidențiat câteva aspecte care țin și de moralitatea marketingului și a tranzacțiilor comerciale internaționale, dar fără a se realiza o prezentare exhaustivă a acestora. Fundamentul tuturor acestor abordări diferite îl constituie faptul că în spatele oricărei activități de producție sau de schimb, morale sau imorale, stă decizia unui individ (sau a unui grup de indivizi), indiferent de amploarea relațiilor economice analizate. Aspectele dezbătute în cadrul celor trei abordări își propun să acopere doar o mică parte din problemele etice care se manifestă în cadrul afacerilor internaționale, rămânând, astfel, „neacoperite” domenii precum etica financiară, etica contabilă, a investițiilor, a achizițiilor și fuziunilor etc.

      Ideea de bază a întregului demers analitic o reprezintă faptul că etica în afaceri nu este doar un subiect filozofic, lipsit de consistență și aplicabilitate practică, ci este o modalitate eficientă de susținere a intereselor financiare ale companiei pe termen mediu și lung. În plus, responsabilitatea socială corporativă aduce profit și atrage o implicare pozitivă în companie a tuturor grupurilor de „participanți la întreprindere”. Această concluzie, argumentat susținută în ultima parte a lucrării, este demonstrată de experiența companiilor multinaționale care s-au implicat în diverse proiecte sociale și ecologice.

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Instituții și prosperitate: de la etică la eficiență An apariție 2003
Nr. pagini 304
Format 17x24
Preț 20 lei
Identitatea axiologică a culturii: eseu despre realitatea și virtualitatea valorilor culturale An apariție 2004
Nr. pagini 472
Format 14x20
Preț 24 lei
Scurtă istorie a presei românești An apariție 2004
Nr. pagini 376
Format 17x24
Preț 17 lei
Sociolog în viața cotidiană An apariție 2005
Nr. pagini 448
Format 17x24
Preț 34 lei
    Recomandări

Știința economică postcriză. Răspunsuri inconsistente sau reproiectare conceptuală? An apariție 2017
Nr. pagini 234
Format 14x20
Preț 30 lei
Economia fermelor agricole. Marketing agroalimentar An apariție 2018
Nr. pagini 158
Format 17x24
Preț 30 lei
Politica fiscal-bugetară și piața de capital An apariție 2018
Nr. pagini 286
Format 17x24
Preț 47 lei
Elemente de dreptul afacerilor An apariție 2016
Nr. pagini 280
Format 14x20
Preț 34 lei
    În pregătire

Marketing politic An apariție 2014
Format 14x20    
Regional development and its decision-making pitfalls An apariție 2015
Format 17x24    
Sisteme informatice de gestiune: modele teoretice și practice An apariție 2013
Format 14x20    
Pamflet documentar An apariție 2014
Nr. pagini 356
Format 17x24    
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice