Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Etică și responsabilitate socială corporativă în afacerile internaționale
Etică și responsabilitate socială corporativă în afacerile internaționale
Preț 40 lei
Adaugă
Stoc limitat!
ISBN 978-973-709-381-3
An apariție 2008
Nr. de pagini 352
Format 17x24
Culoare interior negru
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

      Lucrarea de față își propune să abordeze problemele etice cu care se confruntă marile societăți multinaționale ale lumii, nevoite să-și conducă operațiunile economice în țări cu standarde morale și nivele de dezvoltare diferite. Aceste societăți trebuie să opteze între a implementa și în străinătate standardele etice mai înalte din țările lor de origine sau a se adapta practicilor locale, care de multe ori contravin viziunii lor cu privire la moralitate sau sunt chiar interzise de codurile de conduită corporațională.

      De asemenea, lucrarea acordă un spațiu important eticii în managementul internațional, considerând că activitatea externă a unei companii este esențial influențată de modul în care anumite probleme de ordin etic sunt abordate la nivel organizațional. Responsabilitățile unei afaceri față de toți „participanții la întreprindere” reprezintă un aspect de o importanță deosebită atât pe plan intern, cât și pe plan extern. Pe lângă etica în managementul internațional, s-au evidențiat câteva aspecte care țin și de moralitatea marketingului și a tranzacțiilor comerciale internaționale, dar fără a se realiza o prezentare exhaustivă a acestora. Fundamentul tuturor acestor abordări diferite îl constituie faptul că în spatele oricărei activități de producție sau de schimb, morale sau imorale, stă decizia unui individ (sau a unui grup de indivizi), indiferent de amploarea relațiilor economice analizate. Aspectele dezbătute în cadrul celor trei abordări își propun să acopere doar o mică parte din problemele etice care se manifestă în cadrul afacerilor internaționale, rămânând, astfel, „neacoperite” domenii precum etica financiară, etica contabilă, a investițiilor, a achizițiilor și fuziunilor etc.

      Ideea de bază a întregului demers analitic o reprezintă faptul că etica în afaceri nu este doar un subiect filozofic, lipsit de consistență și aplicabilitate practică, ci este o modalitate eficientă de susținere a intereselor financiare ale companiei pe termen mediu și lung. În plus, responsabilitatea socială corporativă aduce profit și atrage o implicare pozitivă în companie a tuturor grupurilor de „participanți la întreprindere”. Această concluzie, argumentat susținută în ultima parte a lucrării, este demonstrată de experiența companiilor multinaționale care s-au implicat în diverse proiecte sociale și ecologice.

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Sociolog în viața cotidiană An apariție 2005
Nr. pagini 448
Format 17x24
Preț 34 lei
Introducere în sociologia clasică An apariție 2003
Nr. pagini 432
Format 17x24
Preț 26 lei
Inițiere în filosofia contemporană An apariție 2000
Nr. pagini 560
Format 19x25,5
Preț 25 lei
Geneza teoriei elitelor. Provocarea neomachiavellienilor An apariție 2001
Nr. pagini 304
Format 14x20
Preț 19 lei
    În curs de epuizare

Convergențe în teoriile privind esența prețurilor An apariție 2005
Nr. pagini 336
Format 17x24
Preț 35 lei
Cresterea economică și mediul natural An apariție 2000
Nr. pagini 288
Format 17x24
Preț 9 lei
Manualul calității An apariție 1997
Nr. pagini 176
Format 17x24
Preț 2 lei
Auditul intern. Interferențe între teorie și practică An apariție 2020
Nr. pagini 270
Format 17x24
Preț 44 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice