Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Etică și responsabilitate socială corporativă în afacerile internaționale
Etică și responsabilitate socială corporativă în afacerile internaționale
Preț 40 lei
Adaugă
Stoc limitat!
ISBN 978-973-709-381-3
An apariție 2008
Nr. de pagini 352
Format 17x24
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

      Lucrarea de față își propune să abordeze problemele etice cu care se confruntă marile societăți multinaționale ale lumii, nevoite să-și conducă operațiunile economice în țări cu standarde morale și nivele de dezvoltare diferite. Aceste societăți trebuie să opteze între a implementa și în străinătate standardele etice mai înalte din țările lor de origine sau a se adapta practicilor locale, care de multe ori contravin viziunii lor cu privire la moralitate sau sunt chiar interzise de codurile de conduită corporațională.

      De asemenea, lucrarea acordă un spațiu important eticii în managementul internațional, considerând că activitatea externă a unei companii este esențial influențată de modul în care anumite probleme de ordin etic sunt abordate la nivel organizațional. Responsabilitățile unei afaceri față de toți „participanții la întreprindere” reprezintă un aspect de o importanță deosebită atât pe plan intern, cât și pe plan extern. Pe lângă etica în managementul internațional, s-au evidențiat câteva aspecte care țin și de moralitatea marketingului și a tranzacțiilor comerciale internaționale, dar fără a se realiza o prezentare exhaustivă a acestora. Fundamentul tuturor acestor abordări diferite îl constituie faptul că în spatele oricărei activități de producție sau de schimb, morale sau imorale, stă decizia unui individ (sau a unui grup de indivizi), indiferent de amploarea relațiilor economice analizate. Aspectele dezbătute în cadrul celor trei abordări își propun să acopere doar o mică parte din problemele etice care se manifestă în cadrul afacerilor internaționale, rămânând, astfel, „neacoperite” domenii precum etica financiară, etica contabilă, a investițiilor, a achizițiilor și fuziunilor etc.

      Ideea de bază a întregului demers analitic o reprezintă faptul că etica în afaceri nu este doar un subiect filozofic, lipsit de consistență și aplicabilitate practică, ci este o modalitate eficientă de susținere a intereselor financiare ale companiei pe termen mediu și lung. În plus, responsabilitatea socială corporativă aduce profit și atrage o implicare pozitivă în companie a tuturor grupurilor de „participanți la întreprindere”. Această concluzie, argumentat susținută în ultima parte a lucrării, este demonstrată de experiența companiilor multinaționale care s-au implicat în diverse proiecte sociale și ecologice.

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Introducere în sociologia clasică An apariție 2003
Nr. pagini 432
Format 17x24
Preț 26 lei
Sociolog în viața cotidiană An apariție 2005
Nr. pagini 448
Format 17x24
Preț 34 lei
Scurtă istorie a presei românești An apariție 2004
Nr. pagini 376
Format 17x24
Preț 17 lei
Mihail M. Cernea. Un inovator în sociologie și dezvoltare internațională An apariție 2001
Nr. pagini 400
Format 14x20
Preț 8 lei
    Recomandări

The Economicity. The Epistemic Landscape An apariție 2016
Nr. pagini 302
Format 17x24
Preț 35 lei
Înțelegerea fenomenului economic. Despre funcționarea principiului conexiunii An apariție 2018
Nr. pagini 392
Format 14x20
Preț 30 lei
Implicațiile noilor tehnologii informaționale în creșterea competitivității turistice An apariție 2019
Nr. pagini 404
Format 17x24
Preț 58 lei
Inovare și transformare în industria media An apariție 2019
Nr. pagini 224
Format 17x24
Preț 65 lei
    În curs de epuizare

Sistemul fiscal al finanțelor publice locale An apariție 2003
Nr. pagini 272
Format 14x20
Preț 30 lei
Responsabilitatea socială corporativă în companiile multinaționale An apariție 2010
Nr. pagini 364
Format 17x24
Preț 40 lei
Tratat de contabilitate financiară, volumul II An apariție 1998
Nr. pagini 824
Format 17x24
Preț 32 lei
Finanțele întreprinderii An apariție 2004
Nr. pagini 312
Format 17x24
Preț 16 lei
    În pregătire

Sisteme informatice de gestiune: modele teoretice și practice An apariție 2013
Format 14x20    
Marketing politic An apariție 2014
Format 14x20    
Mina de aur Format 17x24    
Pamflet documentar An apariție 2014
Nr. pagini 356
Format 17x24    
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice