Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Constituirea clasei mijlocii în România, ediția a II-a
Constituirea clasei mijlocii în România, ediția a II-a
Preț 17 lei
Adaugă
ISBN 978-973-709-341-7
An apariție 2007
Nr. de pagini 256
Format 17x24
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

 

     O carte despre structura socială de clasă a societății românești poate părea astăzi anacronică în condițiile în care astfel de studii sunt umbrite de o veche uzură ideologică dogmatică. Pentru autorii acestui volum constituirea clasei mijlocii în România a fost de la început o provocare majoră pe care societatea românească în tranziție postcomunistă a pus-o în fața cunoașterii sociologice. Emergența și dezvoltarea clasei mijlocii au fost percepute ca o temă „umbrelă” ce acoperă o arie tematică privilegiată, de mare interes științific, de la stări și mecanisme structurale la atitudini, compor­ta­mente, opinii ale indivizilor și grupurilor sociale.

     Substanța argumentelor aduse în lucrare susține legitimitatea unei paradigme sociologice a constituirii clasei mijlocii în societatea românească, având următoarele componente:

a)    definirea conceptuală a clasei mijlocii pe baza unei sinteze a abordărilor clasice și recente;

b)   analiza emergenței clasei mijlocii în contextul crizei „servajului feudal” și a pătrunderii capitalismului în spațiul Europei răsăritene;

c)    dezvăluirea profilului clasei mijlocii din perioada inter­belică, punct de plecare al unor „permanențe istorice” în fizionomia acestei clase;

d)   analiza procesului de destructurare a clasei mijlocii în perioada comunistă cauzată de instaurarea socialismului de stat, instituționalizarea capitalului politic și contraselecția clasei mijlocii; investigarea procesului de raționalizare a socialismului de stat poststalinist și ascendența competențelor; inventarea conceptului de omogenizare socială și impactul asupra clasei mijlocii;

e)    analiza tranziției postcomuniste și a renașterii clasei mijlo­cii ca urmare a transformărilor în structura proprietății, profilul ocupațiilor și structura sistemului de educație; o evaluare macro­socială a autopoziționării în funcție de caracteristici personale ale stilului de viață, cât și de percepția mai generală a stratificării în societatea românească de astăzi completată de o investigație empi­rică a imaginii populației asupra clasei mijlocii pun în lumină o serie de predictori semnificativi surprinzători ai percepției apartenenței de clasă mijlocie, cum sunt profesionalizarea muncii, dotarea gospo­dărească și, implicit, stilul de consum, în vreme ce unele criterii „așteptate”, precum influența antreprenoriatului, nivelul de educație, averea, veniturile nu se cimentează semnificativ într-o conștiință de clasă mijlocie.

     Lucrarea se adresează unui public larg de cititori interesați de evoluția societății românești contemporane în direcția diversificării ocupaționale, stilurilor de viață, al schimbărilor în statutul averilor și al proprietății, al semnificației stimei de sine în poziționarea și auto-poziționarea de clasă mijlocie.

Autorii

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Inițiere în filosofia contemporană An apariție 2000
Nr. pagini 560
Format 19x25,5
Preț 25 lei
Comportamentul de vot: sondajele de opinie și gestiunea campaniilor electorale An apariție 2004
Nr. pagini 384
Format 17x24
Preț 33 lei
Incertitudinea: o perspectivă psihosociologică An apariție 2005
Nr. pagini 392
Format 17x24
Preț 31 lei
Introducere în sociologia clasică An apariție 2003
Nr. pagini 432
Format 17x24
Preț 26 lei
    Recomandări

Theoretical and Applied Economics (Economie Teoretică și Aplicată) nr. 4 - 2016 An apariție 2016
Nr. pagini 342
Format 17x24
Preț 100 lei
Set: Management financiar, ediția a doua. Volumele I și II An apariție 2016
Nr. pagini 592
Format 17x24
Preț 80 lei
Cercetarea de marketing An apariție 2017
Nr. pagini 170
Format 17x24
Preț 29 lei
Matematici economice An apariție 2015
Nr. pagini 292
Format 20x27
Preț 85 lei
    În curs de epuizare

Cum îmbunătățim calitatea. Ghid practic An apariție 2009
Nr. pagini 164
Format 17x24
Preț 40 lei
Dictionar de administrație publică, ediția întâi An apariție 2000
Nr. pagini 192
Format 17x24
Preț 8 lei
Analiza economico-financiară: teste-grilă, studii de caz An apariție 2006
Nr. pagini 96
Format 17x24
Preț 14 lei
Microeconomie: comportamentul agenților economici, teorie și aplicații An apariție 2006
Nr. pagini 592
Format 17x24
Preț 45 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice