Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Constituirea clasei mijlocii în România, ediția a II-a
Constituirea clasei mijlocii în România, ediția a II-a
Preț 17 lei
Adaugă
ISBN 978-973-709-341-7
An apariție 2007
Nr. de pagini 256
Format 17x24
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

 

     O carte despre structura socială de clasă a societății românești poate părea astăzi anacronică în condițiile în care astfel de studii sunt umbrite de o veche uzură ideologică dogmatică. Pentru autorii acestui volum constituirea clasei mijlocii în România a fost de la început o provocare majoră pe care societatea românească în tranziție postcomunistă a pus-o în fața cunoașterii sociologice. Emergența și dezvoltarea clasei mijlocii au fost percepute ca o temă „umbrelă” ce acoperă o arie tematică privilegiată, de mare interes științific, de la stări și mecanisme structurale la atitudini, compor­ta­mente, opinii ale indivizilor și grupurilor sociale.

     Substanța argumentelor aduse în lucrare susține legitimitatea unei paradigme sociologice a constituirii clasei mijlocii în societatea românească, având următoarele componente:

a)    definirea conceptuală a clasei mijlocii pe baza unei sinteze a abordărilor clasice și recente;

b)   analiza emergenței clasei mijlocii în contextul crizei „servajului feudal” și a pătrunderii capitalismului în spațiul Europei răsăritene;

c)    dezvăluirea profilului clasei mijlocii din perioada inter­belică, punct de plecare al unor „permanențe istorice” în fizionomia acestei clase;

d)   analiza procesului de destructurare a clasei mijlocii în perioada comunistă cauzată de instaurarea socialismului de stat, instituționalizarea capitalului politic și contraselecția clasei mijlocii; investigarea procesului de raționalizare a socialismului de stat poststalinist și ascendența competențelor; inventarea conceptului de omogenizare socială și impactul asupra clasei mijlocii;

e)    analiza tranziției postcomuniste și a renașterii clasei mijlo­cii ca urmare a transformărilor în structura proprietății, profilul ocupațiilor și structura sistemului de educație; o evaluare macro­socială a autopoziționării în funcție de caracteristici personale ale stilului de viață, cât și de percepția mai generală a stratificării în societatea românească de astăzi completată de o investigație empi­rică a imaginii populației asupra clasei mijlocii pun în lumină o serie de predictori semnificativi surprinzători ai percepției apartenenței de clasă mijlocie, cum sunt profesionalizarea muncii, dotarea gospo­dărească și, implicit, stilul de consum, în vreme ce unele criterii „așteptate”, precum influența antreprenoriatului, nivelul de educație, averea, veniturile nu se cimentează semnificativ într-o conștiință de clasă mijlocie.

     Lucrarea se adresează unui public larg de cititori interesați de evoluția societății românești contemporane în direcția diversificării ocupaționale, stilurilor de viață, al schimbărilor în statutul averilor și al proprietății, al semnificației stimei de sine în poziționarea și auto-poziționarea de clasă mijlocie.

Autorii

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Identitatea axiologică a culturii: eseu despre realitatea și virtualitatea valorilor culturale An apariție 2004
Nr. pagini 472
Format 14x20
Preț 24 lei
Geneza teoriei elitelor. Provocarea neomachiavellienilor An apariție 2001
Nr. pagini 304
Format 14x20
Preț 19 lei
Incertitudinea: o perspectivă psihosociologică An apariție 2005
Nr. pagini 392
Format 17x24
Preț 31 lei
Schimbare socială și cultură politică An apariție 2000
Nr. pagini 352
Format 14x20
Preț 8 lei
    Recomandări

Protocoale diagnostice și terapeutice în patologia tumorală etmoidală An apariție 2017
Nr. pagini 128
Format 17x24
Preț 50 lei
Marketing antreprenorial pe înțelesul tuturor An apariție 2018
Nr. pagini 78
Format 14x20
Preț 17 lei
Economia fermelor agricole. Marketing agroalimentar An apariție 2018
Nr. pagini 158
Format 17x24
Preț 30 lei
Istoria și evoluția frontierelor românești până în anul 1600 An apariție 2018
Nr. pagini 248
Format 17x24
Preț 25 lei
    În curs de epuizare

Concurența: ghidul afacerilor performante An apariție 1999
Format 17x24
Preț 7 lei
Manual de franceză și engleză pentru afaceri An apariție 2000
Nr. pagini 165
Format 17x24
Preț 7 lei
Managementul organizației An apariție 2007
Nr. pagini 648
Format 19x25,5
Preț 72 lei
Ghidul afacerilor mici An apariție 2000
Nr. pagini 288
Format 17x24
Preț 10 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice