Modificările survenite în ultimul timp în plan tehnic, economic, politic, socio-cultural, informațional etc. susțin ideea că societatea actuală, a cunoașterii, își bazează evoluția pe economia acelor sectoare ce își asigură avantajul competitiv prin creativitate, flexibilitate și dinamism.
Cele mai însemnate progrese s-au înregistrat în sectorul serviciilor, și în special în domeniul turismului care, fiind ,,beneficiarul” mutațiilor înregistrate în celelalte ramuri, reprezintă, de fapt, indicatorul civilizației și bunăstării membrilor unei societăți.
Pentru a face față permanent schimbărilor complexe ce au loc în mediul extern, orice destinație turistică (localitate, regiune, zonă etc.), întreprindere de turism, prin managementul propriu, trebuie să-și planifice pe termen lung, mediu și scurt, activitatea.
Prin prezenta lucrare, autorii încearcă să pună la dispoziție atât celor ce lucrează în managementul activităților turistice, cât și celor interesați în pregătirea profesională în domeniu (studenți, specialiști etc.) un material pentru studiu care poate fi, în același timp, și o sursă de idei ce pot ajuta la dezvoltarea unei afaceri în turism.
Lucrarea, structurată în două părți, prezintă, teoretic și practic, etapele ce trebuie parcurse în vederea elaborării planului de marketing. În prima parte sunt prezentate conceptele teoretice de bază ale planificării de marketing, iar în partea a doua, prin aplicațiile efectuate, sunt concretizate metodele și instrumentele de marketing necesare planificării de marketing în turism, asigurând, în acest fel, o înțelegere mai ușoară a conceptelor prezentate.
Utilitatea lucrării constă în prezentarea generală a întregului proces al planificării de marketing în turism, iar parcurgerea etapizată asigură succesul cititorului în elaborarea planului de marketing.