Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Fundamente teoretice ale comerțului internațional
Fundamente teoretice ale comerțului internațional
Preț 9 lei
Adaugă
ISBN 973-590-545-0
An apariție 2001
Nr. de pagini 176
Format 17x24
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

      După cum arăta R. Findlay (1984), urmând exemplul lui Dostoievski, care arăta că literatura rusă s-a dezvoltat pe rădăcinile pieselor lui Gogol, teoria pură a comerțului internațional a germinat din solul fertil al Capitolului 7 al lucrării lui David Ricardo („Principiile…“). Exemplul, incredibil de simplu, al schimbului de vin și stofă între Anglia și Portugalia, a pătruns în miezul conceptului de avantaj comparativ, concept care îngloba în el esența echilibrului cerere-ofertă pe piețele produselor respective, ale factorilor de producție, precum și pe piețele interna­ționale. Acel exemplu, devenit clasic, după cum îl califică și Manoilescu (1931) în încercările sale de îmbogățire a teoriei avantajului comparativ, stă la baza teoriilor actuale ale schimbului mondial de mărfuri. Mesajul esențial pe care această lucrare îl oferă lumii este că schimbul internațional nu reprezintă un scop în sine sau un fenomen separat al economiei unui stat: comerțul internațional a apărut ca o extindere necesară a economiei națiunilor, în încercarea lor de a se dezvolta continuu, de a asigura un nivel mai ridicat al bunăstării. El se află în interdependență cu restul componentelor economice naționale, sistemul producție-consum-acumulare-schimb exterior fiind un sistem cu reacție negativă (feed-back-ul asigurând stabilitatea sistemului).

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Tipuri de piețe și modalități de formare a prețului An apariție 2013
Nr. pagini 120
Format 14x20
Preț 17 lei
Protecționismul netarifar An apariție 1998
Nr. pagini 584
Format 17x24
Preț 13 lei
Decizia strategică în comerț exterior: dezvoltare durabilă, analiza eficienței economice, strategia de marketing, fundamentarea deciziilor An apariție 2003
Nr. pagini 172
Format 14x20
Preț 20 lei
Marketing - controlling: măsurarea performanței în marketing An apariție 2009
Nr. pagini 200
Format 17x24
Preț 21 lei
    Manuale școlare

Măsurări electrice și electronice: teste pentru BAC și olimpiadele interdisciplinare tehnice, ediția a II-a An apariție 2003
Nr. pagini 232
Format 17x24
Preț 13 lei
Geografie. Manual pentru clasa a XI-a An apariție 2006
Nr. pagini 152
Format 20x27
Preț 30 lei
Educație plastică. Manual pentru clasa a IX-a An apariție 2004
Nr. pagini 96
Format 20x27
Preț 33 lei
Caiet de matematică. Clasa a IV-a An apariție 2004
Nr. pagini 136
Format 20x29
Preț 16 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice