Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Fundamente teoretice ale comerțului internațional
Fundamente teoretice ale comerțului internațional
Preț 9 lei
Adaugă
ISBN 973-590-545-0
An apariție 2001
Nr. de pagini 176
Format 17x24
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

      După cum arăta R. Findlay (1984), urmând exemplul lui Dostoievski, care arăta că literatura rusă s-a dezvoltat pe rădăcinile pieselor lui Gogol, teoria pură a comerțului internațional a germinat din solul fertil al Capitolului 7 al lucrării lui David Ricardo („Principiile…“). Exemplul, incredibil de simplu, al schimbului de vin și stofă între Anglia și Portugalia, a pătruns în miezul conceptului de avantaj comparativ, concept care îngloba în el esența echilibrului cerere-ofertă pe piețele produselor respective, ale factorilor de producție, precum și pe piețele interna­ționale. Acel exemplu, devenit clasic, după cum îl califică și Manoilescu (1931) în încercările sale de îmbogățire a teoriei avantajului comparativ, stă la baza teoriilor actuale ale schimbului mondial de mărfuri. Mesajul esențial pe care această lucrare îl oferă lumii este că schimbul internațional nu reprezintă un scop în sine sau un fenomen separat al economiei unui stat: comerțul internațional a apărut ca o extindere necesară a economiei națiunilor, în încercarea lor de a se dezvolta continuu, de a asigura un nivel mai ridicat al bunăstării. El se află în interdependență cu restul componentelor economice naționale, sistemul producție-consum-acumulare-schimb exterior fiind un sistem cu reacție negativă (feed-back-ul asigurând stabilitatea sistemului).

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Marketing internațional: provocări și tendințe la începutul mileniului trei, ediția I An apariție 2005
Format 17x24
Preț 27 lei
Economia fermelor agricole. Marketing agroalimentar An apariție 2018
Nr. pagini 158
Format 17x24
Preț 30 lei
Decizia strategică în comerț exterior: dezvoltare durabilă, analiza eficienței economice, strategia de marketing, fundamentarea deciziilor An apariție 2003
Nr. pagini 172
Format 14x20
Preț 20 lei
Protecționismul netarifar An apariție 1998
Nr. pagini 584
Format 17x24
Preț 13 lei
    Recomandări

Cibernetica sistemelor economice, ediția a treia An apariție 2019
Nr. pagini 322
Format 17x24
Preț 40 lei
Politici de marketing în afaceri An apariție 2019
Nr. pagini 222
Format 17x24
Preț 40 lei
Geneza și evoluția învățământului superior din România – în date statistice An apariție 2018
Nr. pagini 600
Format 17x24
Preț 200 lei
Inovare și transformare în industria media An apariție 2019
Nr. pagini 224
Format 17x24
Preț 65 lei
    În curs de epuizare

Universul teoriilor economice, volumul II An apariție 2004
Nr. pagini 320
Format 14x20
Preț 18 lei
Analiza economico-financiară: industrie, agricultură An apariție 2006
Nr. pagini 208
Format 17x24
Preț 20 lei
Analiza economică și financiară a activității întreprinderii. De la intuiție la știință, volumul 2 (ediția a doua) An apariție 2015
Nr. pagini 292
Format 17x24
Preț 35 lei
Matematică și asigurări An apariție 1994
Nr. pagini 368
Format 20x27
Preț 20 lei
    În pregătire

Marketing politic An apariție 2014
Format 14x20    
Pamflet documentar An apariție 2014
Nr. pagini 356
Format 17x24    
Mina de aur Format 17x24    
Regional development and its decision-making pitfalls An apariție 2015
Format 17x24    
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice