Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Fundamente teoretice ale comerțului internațional
Fundamente teoretice ale comerțului internațional
Preț 20 lei
Adaugă
ISBN 973-590-545-0
An apariție 2001
Nr. de pagini 176
Format 17x24
Culoare interior negru
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

      După cum arăta R. Findlay (1984), urmând exemplul lui Dostoievski, care arăta că literatura rusă s-a dezvoltat pe rădăcinile pieselor lui Gogol, teoria pură a comerțului internațional a germinat din solul fertil al Capitolului 7 al lucrării lui David Ricardo („Principiile…“). Exemplul, incredibil de simplu, al schimbului de vin și stofă între Anglia și Portugalia, a pătruns în miezul conceptului de avantaj comparativ, concept care îngloba în el esența echilibrului cerere-ofertă pe piețele produselor respective, ale factorilor de producție, precum și pe piețele interna­ționale. Acel exemplu, devenit clasic, după cum îl califică și Manoilescu (1931) în încercările sale de îmbogățire a teoriei avantajului comparativ, stă la baza teoriilor actuale ale schimbului mondial de mărfuri. Mesajul esențial pe care această lucrare îl oferă lumii este că schimbul internațional nu reprezintă un scop în sine sau un fenomen separat al economiei unui stat: comerțul internațional a apărut ca o extindere necesară a economiei națiunilor, în încercarea lor de a se dezvolta continuu, de a asigura un nivel mai ridicat al bunăstării. El se află în interdependență cu restul componentelor economice naționale, sistemul producție-consum-acumulare-schimb exterior fiind un sistem cu reacție negativă (feed-back-ul asigurând stabilitatea sistemului).

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Tipuri de piețe și modalități de formare a prețului An apariție 2013
Nr. pagini 120
Format 14x20
Preț 17 lei
Provocările comerțului exterior. România – țară membră a Uniunii Europene An apariție 2008
Nr. pagini 256
Format 14x20
Preț 12 lei
Marketing online An apariție 2022
Nr. pagini 352
Format 17x24
Preț 64 lei
Comerț rural: perspectiva integrării în fluxurile de distribuție ale UE An apariție 2006
Nr. pagini 432
Format 17x24
Preț 42 lei
    Manuale școlare

Desen tehnic. Clasa a IX-a An apariție 2004
Nr. pagini 160
Format 17x24
Preț 33 lei
Economia întreprinderii. Manual pentru clasa a X-a An apariție 2005
Nr. pagini 144
Format 17x24
Preț 33 lei
Contabilitate. Manual pentru clasa a IX-a An apariție 2004
Nr. pagini 160
Format 17x24
Preț 33 lei
Ecologie și protecția mediului. Manual pentru clasa a XI-a An apariție 2001
Nr. pagini 136
Format 17x24
Preț 32 lei
    În curs de epuizare

Reforma constituțională și instituțională a Uniunii Europene An apariție 2003
Format 17x24
Preț 11 lei
Finanțe aplicate, volumul I An apariție 2001
Nr. pagini 336
Format 20x29
Preț 27 lei
Introducere în matematici financiare: modele și formule An apariție 2005
Nr. pagini 400
Format 17x24
Preț 50 lei
Comerțul intraeuropean: o nouă perspectivă asupra comerțului exterior al României An apariție 2008
Nr. pagini 488
Format 19x25,5
Preț 60 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice