Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Fundamente teoretice ale comerțului internațional
Fundamente teoretice ale comerțului internațional
Preț 9 lei
Adaugă
ISBN 973-590-545-0
An apariție 2001
Nr. de pagini 176
Format 17x24
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

      După cum arăta R. Findlay (1984), urmând exemplul lui Dostoievski, care arăta că literatura rusă s-a dezvoltat pe rădăcinile pieselor lui Gogol, teoria pură a comerțului internațional a germinat din solul fertil al Capitolului 7 al lucrării lui David Ricardo („Principiile…“). Exemplul, incredibil de simplu, al schimbului de vin și stofă între Anglia și Portugalia, a pătruns în miezul conceptului de avantaj comparativ, concept care îngloba în el esența echilibrului cerere-ofertă pe piețele produselor respective, ale factorilor de producție, precum și pe piețele interna­ționale. Acel exemplu, devenit clasic, după cum îl califică și Manoilescu (1931) în încercările sale de îmbogățire a teoriei avantajului comparativ, stă la baza teoriilor actuale ale schimbului mondial de mărfuri. Mesajul esențial pe care această lucrare îl oferă lumii este că schimbul internațional nu reprezintă un scop în sine sau un fenomen separat al economiei unui stat: comerțul internațional a apărut ca o extindere necesară a economiei națiunilor, în încercarea lor de a se dezvolta continuu, de a asigura un nivel mai ridicat al bunăstării. El se află în interdependență cu restul componentelor economice naționale, sistemul producție-consum-acumulare-schimb exterior fiind un sistem cu reacție negativă (feed-back-ul asigurând stabilitatea sistemului).

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Politici de marketing în afaceri An apariție 2019
Nr. pagini 222
Format 17x24
Preț 40 lei
Marketing internațional: provocări și tendințe la începutul mileniului trei, ediția a II-a An apariție 2009
Nr. pagini 392
Format 17x24
Preț 48 lei
Tranzacții pe internet An apariție 2004
Nr. pagini 160
Format 14x20
Preț 10 lei
Distribuția și logistica de marketing An apariție 2007
Format 17x24
Preț 32 lei
    Recomandări

Economie. Ediția a treia An apariție 2019
Nr. pagini 634
Format 17x24
Preț 73 lei
Inovare și transformare în industria media An apariție 2019
Nr. pagini 224
Format 17x24
Preț 65 lei
Integrarea managementului calității, strategiei și inovării în spațiul economic An apariție 2020
Nr. pagini 200
Format 17x24
Preț 34 lei
Modelare cibernetică în economie. Teorie și aplicații An apariție 2019
Nr. pagini 282
Format 17x24
Preț 44 lei
    Manuale școlare

Sociologie. Manual pentru clasa a XI-a An apariție 2006
Nr. pagini 160
Format 20x27
Preț 31 lei
Economie. Aplicații, teste, probleme, răspunsuri, ediția a V-a An apariție 2003
Nr. pagini 272
Format 17x24
Preț 33 lei
Biologie animală - clasa a VI-a An apariție 2007
Nr. pagini 96
Format 17x24
Preț 19 lei
Economie. Manual pentru clasa a XI-a An apariție 2006
Nr. pagini 192
Format 17x24
Preț 30 lei
    În curs de epuizare

Socioperformanța reformei sistemului public de sănătate An apariție 2009
Nr. pagini 336
Format 14x20
Preț 45 lei
Piețe de capital și burse de valori An apariție 2001
Nr. pagini 224
Format 17x24
Preț 12 lei
Lexicon de finanțe bănci asigurări. Volumul III P-Z An apariție 2001
Nr. pagini 512
Format 17x24
Preț 24 lei
Reglementări actuale pe piața de capital An apariție 2005
Nr. pagini 262
Format 14x20
Preț 25 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice