Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Introducere în cercetarea educațională: teorie, metodologie, management
Introducere în cercetarea educațională: teorie, metodologie, management
Preț 8 lei
Adaugă
Stoc limitat!
ISBN 973-590-846-8
An apariție 2003
Nr. de pagini 272
Format 14x20
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Descriere

      Studiul rațional al educației printr-o metodologie specifică de cercetare are un rol important. Preocupările recente de epistemologie pedagogică oferă posibilități noi în abordarea științifică a domeniului și în precizarea rolului cercetării în educație. Cercetarea vizează diferite probleme ale educației, poziționate pe două dimensiuni:

- dimensiunea  științelor educației, adică a disciplinelor care se ocupă de educație: istoria educației, sociologia educației, psihologia educației, planificarea educației, economia educației etc.;

- dimensiunea rezolvării problemelor “acute” ale educației, cum ar fi: succesul și eșecul școlar, egalizarea șanselor, management educațional, formarea cadrelor didactice, informatizarea învățământului.

      Fiecare dimensiune menționată se confruntă cu probleme care trebuie soluționate. Practica a demonstrat că la situațiile nou-întâlnite nu mai sunt utile soluțiile aplicate în trecut, fiind necesare din partea cadrelor didactice, a managerilor educaționali, a tuturor celor care activează în învățământ noi compe­tențe. Acestea se formează cu prilejul stagiilor de formare și se exersează în activitatea didactică. Cercetarea în educație trebuie abordată cu curaj. Considerăm că reticența în fața cercetării educației, a problemelor cu care se confruntă zilnic cadrele didactice se datorează unei deficiențe la nivelul formării inițiale a cadrelor didactice. Dacă lipsește sau este slab resimțită formarea inițială ca viitori cercetători cadre didactice, atunci evident că temele propuse în stagiile de formare continuă nu pot genera decât reticențe sau anxietate. Nu propunem transformarea educatorilor în oameni de știință, dar o minimă abilitare a lor în domeniul cercetării este necesară. Schimbările calitative în educație se obțin prin inovarea pedagogică, ca formă superioară a cercetării educației. Cel mai adesea, inovația este asociată cu reforma, deoarece “obiectivul este determinarea instalării, acceptării și utilizării unei schimbări în diferite probleme” (A.Huberman, 1999).

Autorii

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Recomandări

Convergența economică a României. De la paradigme la strategii concrete An apariție 2016
Nr. pagini 224
Format 17x24
Preț 30 lei
Macroeconomie An apariție 2016
Nr. pagini 404
Format 20x27
Preț 85 lei
Piața imobiliară și comportamentul investițional An apariție 2016
Nr. pagini 94
Format 17x24
Preț 21 lei
Tehnici steganografice și watermarking. Volumul 1 An apariție 2017
Nr. pagini 112
Format 17x24
Preț 40 lei
    În curs de epuizare

Piețe de capital și burse de valori An apariție 2001
Nr. pagini 224
Format 17x24
Preț 12 lei
Paradoxuri libertariene în teoria alegerii sociale. Preferințe individuale și preferințe sociale. Ediția a doua An apariție 2013
Nr. pagini 298
Format 17x24
Preț 27 lei
Management bancar An apariție 2002
Nr. pagini 272
Format 17x24
Preț 31 lei
Bancabilitatea proiectelor de investiții finanțate din fonduri structurale europene An apariție 2013
Nr. pagini 204
Format 17x24
Preț 30 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice