Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Introducere în cercetarea educațională: teorie, metodologie, management
Introducere în cercetarea educațională: teorie, metodologie, management
Preț 8 lei
[ carte epuizată ]
ISBN 973-590-846-8
An apariție 2003
Nr. de pagini 272
Format 17x24
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Alertează-mă când este pe stoc  
Descriere

      Studiul rațional al educației printr-o metodologie specifică de cercetare are un rol important. Preocupările recente de epistemologie pedagogică oferă posibilități noi în abordarea științifică a domeniului și în precizarea rolului cercetării în educație. Cercetarea vizează diferite probleme ale educației, poziționate pe două dimensiuni:

- dimensiunea  științelor educației, adică a disciplinelor care se ocupă de educație: istoria educației, sociologia educației, psihologia educației, planificarea educației, economia educației etc.;

- dimensiunea rezolvării problemelor “acute” ale educației, cum ar fi: succesul și eșecul școlar, egalizarea șanselor, management educațional, formarea cadrelor didactice, informatizarea învățământului.

      Fiecare dimensiune menționată se confruntă cu probleme care trebuie soluționate. Practica a demonstrat că la situațiile nou-întâlnite nu mai sunt utile soluțiile aplicate în trecut, fiind necesare din partea cadrelor didactice, a managerilor educaționali, a tuturor celor care activează în învățământ noi compe­tențe. Acestea se formează cu prilejul stagiilor de formare și se exersează în activitatea didactică. Cercetarea în educație trebuie abordată cu curaj. Considerăm că reticența în fața cercetării educației, a problemelor cu care se confruntă zilnic cadrele didactice se datorează unei deficiențe la nivelul formării inițiale a cadrelor didactice. Dacă lipsește sau este slab resimțită formarea inițială ca viitori cercetători cadre didactice, atunci evident că temele propuse în stagiile de formare continuă nu pot genera decât reticențe sau anxietate. Nu propunem transformarea educatorilor în oameni de știință, dar o minimă abilitare a lor în domeniul cercetării este necesară. Schimbările calitative în educație se obțin prin inovarea pedagogică, ca formă superioară a cercetării educației. Cel mai adesea, inovația este asociată cu reforma, deoarece “obiectivul este determinarea instalării, acceptării și utilizării unei schimbări în diferite probleme” (A.Huberman, 1999).

Autorii

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    În curs de epuizare

Privatizarea: durerile facerii, 1990-1997 An apariție 1997
Nr. pagini 528
Format 17x24
Preț 7 lei
Istoria sociologiei: perioada marilor sisteme, volumul I An apariție 2002
Nr. pagini 552
Format 17x24
Preț 30 lei
Cuantificarea dezvoltării durabile An apariție 2006
Nr. pagini 312
Format 17x24
Preț 33 lei
Norme minimale de audit An apariție 2001
Format 17x24
Preț 22 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice