Editura Economică Editura Economică
Nu aveți produse în coș

Despre Editura Economică Noutăţi În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Ştiri Contact
Despre Editura Economică Noutăți În pregătire
Catalogul Editurii Economice
Știri Contact
✅  Produsul a fost adăugat în coş
Colecţii
înapoi
Introducere în cercetarea educațională: teorie, metodologie, management
Introducere în cercetarea educațională: teorie, metodologie, management
Preț 8 lei
[ carte epuizată ]
ISBN 973-590-846-8
An apariție 2003
Nr. de pagini 272
Format 17x24
Legătorie broșat
Copertă carton mediaprint
Anvelopă nu
Semn de carte nu
Limba română
Alertează-mă când este pe stoc  
Descriere

      Studiul rațional al educației printr-o metodologie specifică de cercetare are un rol important. Preocupările recente de epistemologie pedagogică oferă posibilități noi în abordarea științifică a domeniului și în precizarea rolului cercetării în educație. Cercetarea vizează diferite probleme ale educației, poziționate pe două dimensiuni:

- dimensiunea  științelor educației, adică a disciplinelor care se ocupă de educație: istoria educației, sociologia educației, psihologia educației, planificarea educației, economia educației etc.;

- dimensiunea rezolvării problemelor “acute” ale educației, cum ar fi: succesul și eșecul școlar, egalizarea șanselor, management educațional, formarea cadrelor didactice, informatizarea învățământului.

      Fiecare dimensiune menționată se confruntă cu probleme care trebuie soluționate. Practica a demonstrat că la situațiile nou-întâlnite nu mai sunt utile soluțiile aplicate în trecut, fiind necesare din partea cadrelor didactice, a managerilor educaționali, a tuturor celor care activează în învățământ noi compe­tențe. Acestea se formează cu prilejul stagiilor de formare și se exersează în activitatea didactică. Cercetarea în educație trebuie abordată cu curaj. Considerăm că reticența în fața cercetării educației, a problemelor cu care se confruntă zilnic cadrele didactice se datorează unei deficiențe la nivelul formării inițiale a cadrelor didactice. Dacă lipsește sau este slab resimțită formarea inițială ca viitori cercetători cadre didactice, atunci evident că temele propuse în stagiile de formare continuă nu pot genera decât reticențe sau anxietate. Nu propunem transformarea educatorilor în oameni de știință, dar o minimă abilitare a lor în domeniul cercetării este necesară. Schimbările calitative în educație se obțin prin inovarea pedagogică, ca formă superioară a cercetării educației. Cel mai adesea, inovația este asociată cu reforma, deoarece “obiectivul este determinarea instalării, acceptării și utilizării unei schimbări în diferite probleme” (A.Huberman, 1999).

Autorii

Descarcă oferta
  Lista autorilor / cărților
  Informații despre livrare
 
    Cărți din aceeași categorie

Antreprenoriat în managementul public. Globalizarea, europenizarea și importanța societății civile a afacerilor An apariție 2015
Nr. pagini 294
Format 19x25,5
Preț 55 lei
Managementul activităților electorale An apariție 2002
Nr. pagini 120
Format 14x20
Preț 5 lei
Managementul activităților diplomatice An apariție 2001
Nr. pagini 448
Format 14x20
Preț 25 lei
Management financiar, volumul II - Politici financiare de întreprindere An apariție 2003
Nr. pagini 288
Format 14x20
Preț 43 lei
    În curs de epuizare

Managementul resurselor umane An apariție 2007
Nr. pagini 664
Format 14x20
Preț 72 lei
Modelul social românesc An apariție 2008
Nr. pagini 232
Format 14x20
Preț 40 lei
Fuziuni și achiziții de întreprinderi: particularități europene și naționale An apariție 2013
Nr. pagini 304
Format 17x24
Preț 45 lei
Geneza teoriei elitelor. Provocarea neomachiavellienilor An apariție 2001
Nr. pagini 304
Format 14x20
Preț 19 lei
Librărie domenii și subdomenii
Librărie

Reviste științifice